Fuwisu
Artikelen: 0

Mogelijk jezelf te verstikken?

Ik zat zo vandaag te denken; als je al de lucht uit je longen haalt, vacuum zuigt dus, klapt deze dan ineen zoals een voetbal?

Ik heb de volgende manier gevonden: 1. Je blaast al de lucht uit je mond en je longen naar buiten 2. Je sluit je neus en mond 3. Je ademt HEEL diep in

Ik heb geprobeerd een klein beetje in te ademen en het resultaat was dat ik heel de dag misselijk en draaierig was (inderdaad redelijk dom van mij :roll: )

Ik dacht eerst aan een klaplong te veroorzaken, maar na wat informatie erover op te zoeken ben ik erachter gekomen dat een klaplong niet helemaal hetzelfde is.

Dus zou het mogelijk zijn je longen zelf vacuum te zuigen, en wat zouden hiervan de gevolgen zijn op lange en korte termijn?

(sorry als dit raar lijkt, maar het is een vraag die mij al lang heeft beziggehouden en het gedacht alleen al maakt mij ongewennig)
Wouter_Masselink

Re: Mogelijk jezelf te verstikken?

Nee, zonder gebruik te maken van een compressor is het onmogelijk om je longen vacuum te zuigen. Dit komt doordat er altijd lucht in je longen achterblijft, zefs al laat blaas je alle lucht uit je longen (er blijft altijd een beetje achter).
"Meep meep meep." Beaker
iris

ik snap niet zo goed hoe dat eerste idee gaat. eerst alles uitademen en dan weer inademen? Lijkt me erg vanzelf sprekend.
huh?
joeroe

ik snap niet zo goed hoe dat eerste idee gaat. eerst alles uitademen en dan weer inademen? Lijkt me erg vanzelf sprekend.

hij bedoelt inamdemen met je neus en mond dicht
It's amazing how often courage and stupidity go hand in hand, but its always stupidity thats needs courage
lise

Hoe kun je nu inademen als je neus en mond dicht zijn. Welke weg gebruikt die lucht dan?
Wouter_Masselink

Hoe kun je nu inademen als je neus en mond dicht zijn. Welke weg gebruikt die lucht dan?

Er zal geen luchtstroom zijn, dat was juist de bedoeling. Echter er wordt geen rekening gehouden door de TS met de manier waarop 'ademhalen' in zijn werk gaat. Dit gaat door de longinhoud te vergroten en te verkleinen. Doordat hierdoor een onder- danwel een bovendruk ontstaat zal er lucht uit/in de longen stromen.
"Meep meep meep." Beaker
lise

aa zo. merci

Terug naar “Geneeskunde”