Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Assassinator
Artikelen: 0

Re: Niburu (planeet X)

zelfde baan als ons, draait ook hetzelfde enzo, maar is dus aan de andere kant van de zon waardoor ie verborgen is, dacht ik. tsja ik zou zegge: neem een kijkje, als je ergens een keer een ruimtesonde heenstuurt, laat em dan ff een klein omweggetje maken :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Ger

Als ik mij niet vergis zijn er al diverse sondes geweest die de zon als springplank hebben gebruikt door er een paar banen omheen te maken en zo snelheid te winnen. Het lijkt me sterk als dan nog steeds niet bekend is dat die planeet bestaat. Zeker als je bedenkt dat het zoeken naar buitenaards leven of mogelijkheden daartoe 1 van de grootste wensen zijn van de astronomen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Assassinator

tsja, dan is het dus jammer genoeg niet waar

- Robert Heinlein -
Ger

Dat zeg ik niet, ik weet het ook niet. Ik vind het alleen zeer onwaarschijnlijk, gebaseerd op logica.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Assassinator

ooo, maar als er sondes langs die plek zijn gescheerd, en er was geen planeet, dan lijkt het mij dat die planeet dus niet bestaat, toch?

- Robert Heinlein -
Dr. Who?

Sterker nog, de planeet in L3 kán op fysische gronden niet bestaan.
Assassinator

tsja, dan is daarmee het boek dicht: de planeet bestaat niet. ach misschien vinden we wel leven op een andere planeet in ons zonnestelsel. hey wie weet als we onder Europa gaan boren en de camara zend opeens beelden uit van grote steden enzo, dat zou wat zijn :roll:

- Robert Heinlein -
Ruben Kwast

De planeet X bestaat dus niet, althans niet in L3. Als een planeet een baan heeft als bijvoorbeeld blij pluto, dus soms dicht bij de zon en soms heel ver weg, is leven vrijwel onmogelijk. De klimaatsveranderingen die dan plaats vinden zijn zo extreem dat niks zich daar aan aan kan passen. Dus dus de mogelijkheid van planeet die slechts heel even bij ons in de buurt is lijkt me uitgesloten.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong
Phaesimbrotos

joeroe schreef:dat kan tog helemaal niet, hij heeft toch een grotere baan, of draait hij sneller in zijn baan dan ons gemiddeld

Ehm, nee - hij heeft juist een baan die min of meer hetzelfde is. :roll:

Nee, hij heeft het over een baan van 3600 jaar.
The most dangerous aspect of searching the truth is that you might find it.
Phaesimbrotos

De planeet X bestaat dus niet, althans niet in L3. Als een planeet een baan heeft als bijvoorbeeld blij pluto, dus soms dicht bij de zon en soms heel ver weg, is leven vrijwel onmogelijk. De klimaatsveranderingen die dan plaats vinden zijn zo extreem dat niks zich daar aan aan kan passen. Dus dus de mogelijkheid van planeet die slechts heel even bij ons in de buurt is lijkt me uitgesloten.
Die man heeft het er zelfs over dat planeet X uit ons zonnestelsel gaat en weer terug komt, ik heb zelfs gelezen op een site dat die planeet X paar jaar geleden ons zonnestelsel weer binnen is gekomen. Ik vraag me af hoe de baan van de planeet zo erg kan afwijken en uiteindelijk de zwaartekracht weer zorgt dat 'ie terugkomt. :roll:

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar we kunnen niets uitsluiten.
Dr. Who?

Nee, hij heeft het over een baan van 3600 jaar.
In die specifieke reactie niet, geloof ik. :roll:

Maar dit is muggenziften. Die andere planeet X heet Niburu, toch? En daar zouden dan de Elohim vandaan komen, oid. (Of waren het de reptilians, ik vind die complottheorieën soms wat lastig uit elkaar te houden...)
Phaesimbrotos

Google Niburu maar eens op, en kijk eens wat je vind over planeet X, apocalyps, wezens die de mensheid hebben geholpen in het verleden, bezoekjes elke 3600 jaar, etc. etc.

De afgelopen jaren is nieuws omtrent Armageddon, ofwel het einde der tijden, in grote mate toegenomen. Steeds vaker zijn er mensen die voorspellen dat het einde nabij is en veelal vallen de daarbij genoemde jaartallen tussen de jaren 2003 en 2012. Zowel in de bijbel als in de Koran worden deze beide jaartallen genoemd in verband met het einde der tijden. Ook de Inca's, Azteken, Egyptenaren, Indianen en Aboriginals geloven dat deze jaren van groot belang zijn voor de aarde en de mensheid.

Als je op zoek gaat naar informatie hierover, kom je al gauw de termen Niburu en Planet X tegen. Niburu komt in vele van de verschillende geschriften, muurschilderingen en hiroglyfen voor. ''

http://www.niburu.nl/index.php?showarticle...?articleID=1867
Barry Voeten

Voordeel van de Planet X (Nibiru/Sitchin) hypothese is dat het ook een oplossing biedt voor de volgende vragen:
  • Hoe is de mens op aarde gekomen?
  • Hoe komt het dat de planeet Aarde na 500 miljoen jaar ineens water en leven ging bevatten?
  • Hoe is de asteroidengordel ontstaan?
  • Hoe komt het dat sommige manen de verkeerde kant op draaien?
  • Hoe komt het dat de verdeling van materie in ons zonnestelsel niet voldoet aan de formule die ervoor is?
  • Wie was / waren (de) god/goden?
  • Wie heeft de piramiden gebouwd
  • Wat is dat grote plateau in Baalbek?
Over het algemeen vragen waar de "serieuze" wetenschap dus ook niet met een antwoord op komt. Wel leuk van meneer Sitchin de biologen, de geologen, de astronomen, de historici en de theologen in een keer allemaal te passeren.
koen de meester

sorry dat ik het zeg hoor maar niburu komt 1 keer in de 3600 jaar langs dat heeeft te maken met de wetten van het universem

maar als je duidelijke informatie over dit soort zaken wilt neem dan maar eens een kijkje op www.new-satis.com
Jan van de Velde
Moderator

sorry dat ik het zeg hoor ..//..
Geen punt, alleen zien we graag wat betere onderbouwing dan een of andere vage site zoals er over dit onderwerp op internet honderden te vinden zijn.

Tégen deze theorie:

Astronomie wordt al duizenden jaren beoefend. 3600 jaar geleden was men op diverse plekken op aarde al verbluffend ver in deze tak van wetenschap. Een langsscherende Niburu zou zéker niet onopgemerkt en onvermeld zijn gebleven.

Reden te meer om het hele verhaal onder de "broodjes aap" te scheren.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”