Er zijn zelfs postings waar ik niet op reageer vanwege de taalfouten.
Dat vind ik tragische van en voor jou.
Iemands taalniveau staat volledig los van zijn inhoud. Juist de exacte mensen die inhoudelijk erg goed zijn hebben vaak een wat mindere schriftelijke taalbeheersing.
Als jij er voor kiest om mensen te negeren op dat criterium dan zal jij veel mensen moeten negeren en dientengevolge ook veel kansen op een constructieve uitwisseling missen. Daar ben jij echt niet mee gebaat hoor.
We zitten hier op een wetenschapsforum, je kunt verwachten dat daar mensen komen met een bepaald opleidingsniveau.
Sorry dat ik de illusie moet doorprikken maar er is maar een zeer beperkt verband tussen het opleidingsniveau en de mate van taalbeheersing. De meeste academici hebben net als de meeste niet-academici een slechte taalbeheersing.
Ik vind het onverteerbaar dat er juist op zo'n forum zo veel taalfouten worden gemaakt. En ik vind het helemaal onverteerbaar als daar zo onverschillig over wordt gedaan.
Dit is niet echt niet grof bedoelt maar het werkt bij mij wat in op mijn lachspieren.
Ik wil daar maar mee aangeven dat je het in mijn beleving nu wel sterk overdrijft.
Ga ik mee akkoord. Ik vind wel, iedereen moet de kans krijgen om beter te worden. Daarom dat ik wel wil antwoorden, maar dan wel met correcties van zijn of haar fouten erbij.
Dat is in ieder geval een constructieve instelling, je mag mij altijd wijzen op evt. spellingsfouten hoor. Met de C/K-wooren, de QU/KW-woorden en de tussenletter n houd ik me met opzet niet altijd aan de officiële spelling omdat ik het er niet mee eens ben en het fratsen vind maar alle grammaticale fouten en d/t fouten zal ik gegarandeerd verbeteren als je me er op wijst.