dus dat betekend dat licht tijd is, maar wat dan zonder licht? ik bedoel je haalt wel het beeld in, maar niet het voorwerp zelf, dus echt terug in de tijd ga je niet.
En daar loopt het vast.
dus dat betekend dat licht tijd is, maar wat dan zonder licht? ik bedoel je haalt wel het beeld in, maar niet het voorwerp zelf, dus echt terug in de tijd ga je niet.
Dat zeg ik toch, ik citeer mezelf:Phaesimbrotos schreef:De tijd zou achteruit gaan, niet vooruit. Je haalt immers het licht in, het licht van het verleden.BioHazardNL schreef:Nou ik was eens aan het denken.
Als we nou twee keer zo snel zouden gaan als het licht.
Zouden we ook 2X zo snel dan licht ergens aan komen.
We zouden dus eerder dan het beeld aan komen en iets anders zien dan de werkelijkheid er voor ons eigenlijk is.
We zouden een beeld uit de geschiedenis zien.
Daarom zou de tijd nu ook vooruit gaan, omdat het licht ons voor blijft.
Wat denken jullie hiervan?
je gaat nu toch juist versneld vooruit in de tijd of lees ik het verkeerdGer schreef:Ik stel mij nu het volgende voor: Je loopt over de aardbol van Oost naar West. Je start om 12:00 uur op de Greenwicht meridiaan. Als je even snel loopt als de draaiing van de aarde, blijft het steeds even laat; 12:00 uur. Immers, de zon zou steeds recht boven je blijven hangen. Als je nu 2x zo snel zou lopen, zou je het steeds vroeger worden. Immers, de zon zou steeds verder in je rug schijnen en op een gegeven moment achter je onder gaan. Als je dan nog steeds met diezelfde snelheid door zou lopen, zou de zon op een gegeven moment weer voor je opdoemen.
Als je dit nou lang genoeg volhoudt, zou je dan terug gaan in de tijd?
PS: aub niet gaan zeuren over dat je niet zo snel kan lopen he...
ja we zien het beeld, maar de echte geschiedenis zien we dus niet. we lijken dus terug in de tijd te gaan maar dat gaan we niet, alleen zou er dan een mogelijk zijn om het heden te zien? denk het niet, in ieder geval met de huidige kennis.Dat zeg ik toch, ik citeer mezelf:
We zouden een beeld uit de geschiedenis zien.
In principe ben ik het met je eens, maar als je dusdanig snel loopt dat je de datumgrens 2x oversteekt terwijl de zon dit maar 1x doet, wat zou je horloge dan zeggen, en zou het in conflict komen met de echte tijd? Want jij doet korter over het rondje om de aarde dan de zon, zogezegd.Ger: nope, je ziet gewoon de zon opkomen in het westen en ondergaan in het oosten. Met terug in de tijd reizen heeft het eigenlijk niets te maken...