Fenna82
Artikelen: 0

Moedervlekken

in overleg met poster algemeen moedervlektopic gemaakt , windsurfer

Een vraag over moedervlekken. Wanneer is er wat mis met een moedervlek, zijn daar criteria voor? bv een donkere kring erom heen, of een verkleuring/ vergroting van de vlek zelf?
Jan van de Velde
Moderator

Re: Moedervlekken

Op basis van zo'n summiere beschrijving en zonder achtergrond is geen zinnig en medisch verantwoord advies te geven. Dat laatste is via een forum trouwens toch niet mogelijk, noch verantwoord.

Zin of geen zin, naar de huisarts ermee. Die bijt niet hoor.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Wouter_Masselink

Het grootste gevaar van een moedervlek is dat deze zich ontwikkeld tot een kanker. Dit is dan vooral waar te nemen doordat een moedervlek snel begint te groeien.
"Meep meep meep." Beaker
Jan van de Velde
Moderator

Mijn vader heeft dat. Die heeft al een paar lappen van enkele vierkante decimeters per stuk moeten laten verwijderen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Eric Tutu

Het grootste gevaar van een moedervlek is dat deze zich ontwikkeld tot een kanker. Dit is dan vooral waar te nemen doordat een moedervlek snel begint te groeien.

U beweert dat alle moedervlekken tot kankers groeien? Dat lijkt mij een beetje kort door de bocht. Volgens mij zijn het potentiele bronnen van tumorgroei die wachten op het laatste setje vanuit het externe milieu (cariogene straling/stoffen).
Lawamena hitihala lawamena haulala
Wouter_Masselink

U beweert dat alle moedervlekken tot kankers groeien? Dat lijkt mij een beetje kort door de bocht. Volgens mij zijn het potentiele bronnen van tumorgroei die wachten op het laatste setje vanuit het externe milieu (cariogene straling/stoffen).
Dat beweer ik helemaal niet. Ik beweer dat het mogelijk is dat een moedervlek zich ontwikkeld tot een kanker gezwel. Dit kan onder andere worden waargenomen doordat deze moedervlek snel groter zal worden.

Het ontwikkelen tot een kanker is het grootste gevaar van een moedervlek. Dit wil niet zeggen dat dit altijd gebeurd, het is alleen een mogelijkheid.
"Meep meep meep." Beaker
Eric Tutu

hehe ok dan zo las ik die zin tenminste, dan zitten we op 1 lijn
Lawamena hitihala lawamena haulala

Terug naar “Geneeskunde”