Moderators: jkien, Michel Uphoff
Assassinator, je zegt dus eigenlijk dat wat wij nu kennen als the Great Wall eigenlijk 'het begin van het universum' is? Dat zou vreemd zijn, want dan zou iets eindigen waar het begon, of is dat nou precies wat ze bedoelen met meerdere dimenties? Er word ook door sommigen beweerd dat er dimenties buiten ons eigen universum zijn, dimensie die het menselijk verstand te boven gaan. Zou het kunnen zijn dat het universum slechts een soort bol is in een nog grotere ruimte?
Juist.ja zoiets, achtervolgt door ons verleden, raar eigenlijk. maar dat licht draagt alleen de informatie met zich mee van de gebeurtenis (als een simpele dvd opname zeg maar), de gebeurtenis zelf is al gebeurt, dus eigenlijk tijd = licht.
nja eigenlijk dus niet, want je haalt alleen het licht in en het licht is slechts het beeld niet het voorwerp.
Klokken op kern energie mee gestuurd in vliegtuigen, na een tijdje vergeleken en ze liepen niet meer gelijk. Muonen zijn deeltjes die in de atmosfeer ontstaan en eigenlijk daar ook uit elkaar zouden moeten vallen. Maar ze komen toch aan op de aarde. Dat kan niet zou je zeggen want ze hebben niet genoeg tijd om de aarde te bereiken. Wel, hoe sneller je gaat, hoe langzamer de tijd relatief verloopt. Relatief wil hier zeggen; in vergelijking met een ander object met een andere snelheid. Dus die muonen gaan zo snel dat hun tijd langzamer gaat en zo komen ze dus aan op aarde. Beste Assassinator, het belangrijkste wat de relativiteits theorie verandert is toch wel dat we in de wetenschap van een absolute tijd naar een relatieve tijd zijn gegaan. Dit is echt zo, hier een link van wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijdsdilatatiedat zeg ik niet, ik zeg alleen dat licht alleen het plaatje is zeg maar vna het object, niet echt het object zelf. nu ben ik wel benieuwd, hoe hebben ze dat getest dan
De muonen hebben nog steeds dezelfde leeftijd, maar hebben een andere tijdsduur, wat voor muonen bijvoorbeeld een seconde is, is voor ons dan misschien een uur.Assassinator schreef:dankjewel maar dat betekend dat die muonen dus veel ouder zijn dan hun reistijd zeg maar. maar dat zou dus betekenen dat licht is gekoppeld aan tijd, toch?
en die massatoename komt toch door de toevoeging van kenetische energie (die komt van de versnelling)
Dat is vrij lastig om simpel uit te leggen. Misschien helpt dit:dankje maar die kende ik al maar door snelheid verandert dus tijdsbeleving, niet alleen voor je geest maar ook voor alle materie en straling. hoe komt dat dan? kun je dat misschien simpel uitleggen, op wiki is dat altijd wat moeilijk