qrnlk
Lorentziaan
Artikelen: 0

Re: Informatica forum?

Persoonlijk kan ik de mensen op tweakers niet uitstaan, ze zijn nog erger dan de slashdot mensen.

(bovenstaande is gegeneraliseerd, uitzonderingen daargelaten)
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
kombelpeter

gmlk schreef:Persoonlijk kan ik de mensen op tweakers niet uitstaan, ze zijn nog erger dan de slashdot mensen.

Dat vind ik dus ook. Ze hebben geen respect voor 'noobs'. Mensen met vragen worden afgewimpeld met antivirus installeren etc. Soms is dit wel de oplossing, maar vaak zit het dieper.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!
Ger

Je kan ook goed terecht op http://forum.computertotaal.nl

Ze zijn hier vrij vriendelijk naar mijn mening. In elk geval niet zo arrogant.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
kombelpeter

Ger schreef:Je kan ook goed terecht op http://forum.computertotaal.nl

Ze zijn hier vrij vriendelijk naar mijn mening. In elk geval niet zo arrogant.
Oh wat hou ik van no-nonsense fora! :)
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!
Cycloon

kombelpeter schreef:
gmlk schreef:Persoonlijk kan ik de mensen op tweakers niet uitstaan, ze zijn nog erger dan de slashdot mensen.

Dat vind ik dus ook. Ze hebben geen respect voor 'noobs'. Mensen met vragen worden afgewimpeld met antivirus installeren etc. Soms is dit wel de oplossing, maar vaak zit het dieper.

Volgens mij gaat een persoon die echt iets kan doen met een oplossing voor een probleem dat 'dieper' zit gerichte informatie geven, deze mensen zullen naar mijn mening wel uitgebreide uitleg verkrijgen. Ik kan best begrijpen dat sommige mensen het gewoon na enkele maanden laten afweten bij 'noobs' omdat de meeste toch niks doen met het antwoord...

Maar goed, ikzelf juich dit zeker niet toe maar ik kan ze ergens wel begrijpen :wink:
Rude

Ik ben bang dat, wanneer je een informaticaforum gaat oprichten hier, je geen informaticaforum krijgt zoals velen dat hier voor zich zien. Geen wiskundige algoritmes, geen quantumcomputing, geen reverse engineering, maar "hee, m'n computer doet raar", "Help ik heb een virus" en "waarom is m'n computer zo traag" onderwerpen...

Verder kun je voor de hardcore informatica bij andere delen van dit forum terecht, of makkelijker/beter op andere fora.

Just my two cents
Het is zwart met een witte dop en het lijnt je opstelling uit... Calibrero

Het is groen en het synchroniseert je signaal... Kermit de Trigger

Als je teveel energie hebt, kun je beter een andere baan zoeken.
qrnlk
Lorentziaan

De bedoeling van een informatica forum is puur het hebben over wetenschappelijke onderwerpen.

Een informatica forum is niet bedoeld als een "repareer windows" of een "Linux rules!" forum.

Een informatica forum op dit wetenschapsforum zou dan discussies bevatten over bijvoorbeeld:

Programmeren: Correctheid bewijzen van algoritmen of het bedenken van een algorithm voor een probleem. Welke programmeertalen gebruik je wanneer en waarom? Demonstratie van zelf ontwikkelde software? Hoe kun je iemand het beste leren programmeren? [Valt onder wiskunde en/of Alledaagse wetenschap en overig technisch?]

Design van computers: Architectuur, interfaces. Afwegingen tussen verschillende opties. [Onder Alledaagse wetenschap en overig technisch?]

Informatica nieuws: Nieuwe hardware, nieuwe software. Interesante papers gelezen op arXiv. Demonstraties. [Onder Wetenschappelijk nieuws?]

Projecten: Ontwerp en bouw je eigen stack computer (SC)! [Onder Alledaagse wetenschap en overig technisch?]

Hoeveel mensen weten dat ze een register computers hebben? Waarom gebruikt NASA vrijwel alleen SC's in hun satellieten?

Mmm. Ze kunnen allemaal geplaatst worden in het huidige forum. Waarschijnlijk is het verstandiger om te wachten tot dat er echt een reële behoefte is?

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
Rude

gmlk schreef:De bedoeling van een informatica forum is puur het hebben over wetenschappelijke onderwerpen.  

Een informatica forum is niet bedoeld als een "repareer windows" of een "Linux rules!" forum.

dat snap ik wel, maar als je de poll ziet dan zul je waarschijnlijk merken dat de helft (of meer) niet eens de moeite doet om daar op te letten, omdat ze de regels niet vooraf doorlezen (of er gewoon zich niets van aantrekken) en dus juist dit soort vragen gaan stellen.
Het is zwart met een witte dop en het lijnt je opstelling uit... Calibrero

Het is groen en het synchroniseert je signaal... Kermit de Trigger

Als je teveel energie hebt, kun je beter een andere baan zoeken.
Bart

Mmm. Ze kunnen allemaal geplaatst worden in het huidige forum. Waarschijnlijk is het verstandiger om te wachten tot dat er echt een reële behoefte is?

Er is niks vervelender dan een leeg forum. Dat krijg je namelijk niet goed lopend.

Verder, hoeveel topics bestaan er al over de onderwerpen die jij hierboven noemt. Volgens mij kan ik ze op 1 hand tellen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
qrnlk
Lorentziaan

Inderdaad. Op dit moment wel.

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”