Sterrenkundigen hebben ontdekt dat sommige nabije clusters van sterrenstelsels geen schaduwen in de kosmische achtergrondstraling veroorzaken.
Lees meer ... Allesoversterrenkunde
leg uit p
Het artikel waarin de resultaten zijn gepubliseerd heb ik kunnen vinden. Het is voor mij echter redelijk zware kost en bovendien zo'n 24 pagina's lang. Ik heb dus geen tijd gehad om het door te ploegen. Bij Nieuws staat er een topic over maar daar wordt er niet echt op in gegaan.The apparent absence of shadows where shadows were expected to be is raising new questions about the faint glow of microwave radiation once hailed as proof that the universe was created by a "Big Bang."
In hoeverre het een probleem vormt? Er is een ''fout'' in het bewijs van de big bang. Best wel ernstig dus.Fingolfin schreef:Het is meer zo dat ik graag wil weten hoeveel waarde aan het probleem gehecht moet worden. Ik heb namelijk een aantal sterrenkunde vakken gevolgd (ik doe Natuur- en sterrenkunde + wiskunde) dus ik weet wel ongeveer hoe het plaatje in elkaar zit. Maar omdat ik weinig ervaring heb met de interpretatie van dit soort nieuwe ontdekkingen ben ik wel erg benieuwd in hoeverre dit artikel
1. betrouwbaar is
2. een probleem vormt
ik las bijvoorbeeld ook nergens dat er bevestigingen of weerleggingen hiervan zijn (zou wel erg snel zijn )