Edit Veertje: deze vraag werd gesteld in http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=18728 .
Kan dan de titel niet beter worden gewijzigd in
vragen mbt vertaling van technische begrippen?
en is het dan niet zinvol om hem sticky te maken?
Voor mijn gevoel gaat dit topic weinig zinvols opleveren, in de drie maanden dat ik hier langs surf heb ik nog niet veel vragen gezien die hierin passen. Anderzijds, als er zo'n topic bestaat, dan heb je kans dat het gaat lopen, want velen zullen wel een of ander vaktechnisch woordenboek hebben liggen. Ik zelf heb zoiets op tuinbouwgebied, in een taal of 8, wat via een slimme index vice versa werkt. Maar wie komt erop om mij daarom te vragen? Zo'n vraag valt nu spontaan in een forum dat bij het vakgebied past, en daar zou ik dan toevallig langs moeten surfen.
Is het dan niet slimmer om te proberen een topic te starten waarbij mensen die dat soort naslagwerken onder handbereik hebben dat kunnen "aanmelden", en tevens dat soort naslagwerken die men op internet tegenkomt? Zoiets als de topic: "belangeloze hyperlinks", maar dan met wat completere beschrijvingen van wat er te vinden is, en in een met enige logica ingedeeld overzicht? Want in dat hyperlinktopic ontbreekt enige structuur, wat het tot een weinig zinvol instrument maakt in mijn ogen.