cycloon schreef
Als je dit enkel voor word en excell gaat gebruiken zou ik je wel aanraden om voor iets minder te gaan, maar dat vermoed ik niet zo direct
idd dat dus niet. Ik heb vroeger eens mijn tanden stuk gebeten op een tekening in inventor en dat gaat dan enorm traag. Ik ben dan wel geen profesionele ontwerper gebruik dit programma maar zelden maar wil toch iets hebben wat grafisch een beetje kan presteren.
maar per mail kreeg ik van een goede oude vriend volgende binnen.
hij zei dus
Ik zou iemand die niet eens een processor en moederbord bij elkaar weet te zoeken, niet vertrouwen om een nieuwe computer samen te stellen.
wat mag ik hier van waar aanemen?
hij vertelde mij ook dit:
en verder
De Asrock mb 939 mobo moet je idd vervangen voor een 775. Al wil je een goede en snelle cpu dan raad ik je toch aan om een duo core erop te zetten. Omdat deze cpu's vrij nieuw zijn heb je een nieuw moederbord nodig, die duo core ondersteunt. Aangezien vrijwel alle nieuwe mobo's geen AGP meer gebruiken, past de msi - NX6200 ax er niet op. Dus dan moet je een andere grafische kaart gaan gebruiken, en een snelle, want je wil je pc gebruiken voor grafische ontwerpen ofzow. Met een nvidea 7600GT of 7900GT kom je ver, voor echte snelheid kan je dan ook nog een 7900GT met 512 mb Ramm kopen
De configuratie valt zo dus in duigen, je moet trouwens ook voor zorgen dat je een sata2 hard disk koopt, die zijn heerlijk snel.
jullie begrijpen waarschijnelijk wel dat ik zoiets niet zomaar koop zonder uitgebruid advies hé (lijkt me ook logisch)
Wat klopt hier dus van? Groeten.