Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Xardas
Artikelen: 0

Re: Bush of Kerry?

Ah... het was een test. Een spel met als inzet de invasie van Irak. Dat wist ik niet.
Dan weet je het nu! Ten eerste is het kernwapen criteria sowieso iets om je rot mee te lachen, ik geloof zelfs dat natuurkundigen hier op dit forum de wijsheid hebben een kernwapen te bouwen. Vervolgens was het ook een ludieke actie van Powell met HET BEWIJS dat Irak kernwapens zou bezitten, hetgeen elk helder denkend mens onmiddelijk zou verwerpen.
Een meer inhoudelijke vergelijking vind je op nature.com mocht dat je interesse hebben.
Bij vraag 7 staat ongeveer hetzelfde als in de hyperlinks die ik eerder had gepost.
ikkeikkeikke

Dan weet je het nu! Ten eerste is het kernwapen criteria sowieso iets om je rot mee te lachen, ik geloof zelfs dat natuurkundigen hier op dit forum de wijsheid hebben een kernwapen te bouwen.
Wat is je punt?
Vervolgens was het ook een ludieke actie van Powell met HET BEWIJS dat Irak kernwapens zou bezitten, hetgeen elk helder denkend mens onmiddelijk zou verwerpen.
Bij vraag 7 staat ongeveer hetzelfde als in de hyperlinks die ik eerder had gepost.
Dat is mooi. Ik zal dan ook maar even mijn ideeen plaatsen bij de hyperlinks en vraag 7.

Ik ben blij te lezen dat Kerry het budget voor ruimtevaart omhoog schroeft en inziet dat er belangrijke winst in de ruimtevaart te behalen valt.

Ik ben ook blij om te lezen dat Bush plannen heeft om twee astronauten naar puin te laten staren op Mars.

Maar wie zegt mij dat ik deze plannen ook niet als één van de 'ludieke acties' uit de hoge hoed van de regering Bush kan interpreteren?

Nou ja, eigenlijk zegt iedereen dat al, want over Bush's Mars programma is niet veel goeds geschreven. Ik ben zelf dan ook geneigd de 'beloftes' of 'ludieke toezeggingen' van de bestaande regering met enige scepsis te beschouwen. Afgezien daarvan is het natuurlijk zeker zo dat dat soort toezeggingen het goed doen bij het publiek. Mee eens.
Xardas

Ik ga weer eens terug naar mijn links, waar de plannen van Bush uitgewerkt staan.

Mars and Other Destinations

Conduct robotic exploration of Mars to search for evidence of life, to understand the history of the solar system, and to prepare for future human exploration;

Conduct robotic exploration across the solar system for scientific purposes and to support human exploration. In particular, explore Jupiter's moons, asteroids and other bodies to search for evidence of life, to understand the history of the solar system, and to search for resources;

Conduct advanced telescope searches for Earth-like planets and habitable environments around other stars;

Develop and demonstrate power generation, propulsion, life support, and other key capabilities required to support more distant, more capable, and/or longer duration human and robotic exploration of Mars and other destinations; and

Conduct human expeditions to Mars after acquiring adequate knowledge about the planet using robotic missions and after successfully demonstrating sustained human exploration missions to the Moon.

Staring to Stones

Direct human experience in space has fundamentally altered our perspective of humanity and our place in the universe. Humans have the ability to respond to the unexpected developments inherent in space travel and possess unique skills that enhance discoveries. Just as Mercury, Gemini, and Apollo challenged a generation of Americans, a renewed U.S. space exploration program with a significant human component can inspire us -- and our youth -- to greater achievements on Earth and in space.
tjampie

persoonlijk heb ik een voorkeur voor kerry, maar ik vind het zwaar belachlijk hoe kerry en bush elkaar zand in elkaar ogen gooien, bush ik geen oorlogsheld, enzo. Zo wijken ze altijd af waar het altijd over gaat, terrorisme, ze vallen irak aan om zo terrorisme te verminderen, maar je ziet, iedere dag blazen mensen zich op, hopelijk is kerry iets beter dan bush die in mijn ogen een zwak leider is voor een zeer grote natie.
Anonymous

het is een beetje onzinnig om hier een keuze te gaan maken in amerika gaat et er heel dan anders aan toe dan in nederland daar ben je voor de republiekeinen de vijand als je democraat bent en andersom ook.

ik heb et gebeuren op vakantie een week of 3 gevolgd en je kan bijna zeker zeggen dat bush wint kerry heeft het alleen maar over wat bush fout doet en niet wat hij eraan gaat doen om de boel weer recht te zetten.

maar voor veel mensen is het ook alles behalve bush,

zelfs de meeste democraten zeggen dat ze alleen maar op kerry stemmen om bush weg te krijgen.
Steabert

Als ik me in de Amerikanen inleef, kan ik begrijpen dat ze wat agressief in de wereld gaan staan en enkele terroristenbolwerken uit willen schakelen. Aangezien alquida al weer een aanslag heeft gepleegd, vind ik dat Bush niet voorbarig heeft opgetreden door Bin Laden aan te pakken. Dus het buitenlandbeleid van Bush zou ik niet willen bekritiseren. Wat heeft hij dan nog meer fout gedaan volgens jullie?

als ik zijn buitenland-politiek bekijk kan ik allerminst spreken van een goede aanpak, maar nog minder van een goed resultaat, en dat vind ik nog doorslaggevender.

irak-overwinning=mislukking, bin laden=waar?, terroristen aangepakt=twijfelachtig, democratie gevestigd in irak=??, amerika-haat=toegenomen, ellende=toegenomen --> toekomstige terroristen= toegenomen...

ik denk ook niet dat met Kerry de oorlog voorbij zal zijn, of alle wereldproblemen opgelost, of overal democratie zal heersen, ik hoop gewoon dat die man intelligenter zal zijn (niet zo moeilijk zeker?), eigenlijk gewoon iemand met een beetje gezond verstand en omringd door échte diplomaten ipv cowboys.
emileuitapeldoorn

ik ben tegen bush

beetje omdat ik zo tegen bush ben, omdat al zijn acties totaal niet onderbouwd bleken te zijn, zijn redenatie nergens op slaan en hij nu terugkrabbelt op alles wat die zegt, kies ik maar voor kerry

in land van blinden is eenoog koning, zeg maar
gerard

ik vind dat eigenlijk iemand anders dan deze 2 president moet worden maar helaas gaat dit niet gebeuren ik hoop dat over 4 jaar hilary clinton de eerste vrouwelijke president wordt van USA
Lala

Ralph Nader zou mijns inziens een goeie zijn, maar die zal het toch ammenooit niet worden, omdat hij veel te progressief is voor dat stel aartconservatieven aan de andere kant van de plas. Voordeel van Nader is dus dat zijn politiek is gestoeld op een idealisme, en dat van de democraten en republikeinen op het grijpen van de macht. Nadeel van Nader is dat hij stemmen wegkaapt van de minst conservatieve groep: De Democraten. Kerry heeft dus absoluut geen baat bij Nader, terwijl hun ideeen wel meer overeenkomen. Daarom zou ik op Kerry stemmen, omdat Nader geen kans maakt en anders Bush het wel erg gemakkelijk wordt gemaakt.
Appareo decet nihil munditia?
DePurpereWolf

Bush heeft ook zijn positieve punten.

Ik vindt het namelijk nog steeds fantastisch dat zo'n AAP president is van het machtigste land van de wereld. Ik vindt het amerika onwaardig dat hij nog steeds op minimaal 45% van de amerikaanse stemmen kan rekenen.

Zijn ze nou echt zo dom?

In elk ander land was ie al lang 3 keer afgezet.

Nee laat maar lekker zitten die Bush. Ik hoef nou tenminste geen enkele Amerikaan serieus te nemen als hij zegt wat voor geweldig land het wel niet is. De helft van de bevolking stemt op een volslage idioot, lache :shock: ;)
Xardas

Je kan er rustig vanuit gaan dat de helft van de bevolking simpelweg dom is, dat geldt van Albanie tot en met Zwitserland. Bovendien kan iemand die slim is best op Bush stemmen.

Anyways, mensen die zeggen 'wij zijn de beste' komen vanzelf de man met de zaag tegen.
Anonymous

ik zou oowk altijd kerry stemmen maar niet omdat ik hem zo goed vind ik stem tegen bush en eigelijk vind ik dat slecht majah het is nie anders
Anonymous

Dit is heel simpel:

Heeft met economie te maken wil je verandering maken in een land dan zal het eerst slechter gaan en daarna pas weer om beter, en vraag dit maar aan iederen economice freak na het klopt. Ik ben zelf gewoon voor bush. Wat kerry ook zegt hij zal niet veel doen na dat die nog een keer wordt herkozen (hij kan maximaal 1x herkozen worden) en bush gaat dus nu alles veranderen omdat hij toch niet meer herkozen kan worden. Ze zijn dus beter af met bush ik stem dus op BUSH.

srry voor me slechte nederlands
StevenNr1

Als ik enkel die keuze had, zou ik niet gaan kiezen (wat ik in deze poll dus ook niet deed). Rik Coolsaet heeft het deze week nog gezegd, het maakt echt niet veel uit. Kerry wordt evengoed door grote bedrijven gesponsord waarvan sommige trouwens ook de Bush-campagne steunen. In mijn ogen is het kiezen voor de pest of de cholera.

Maar zoals jullie misschien weten, er zijn nog veel meer kandidaten waarvan Nader en Badnarik mijn voorkeur dragen. Ik denk dat mijn uiteindelijke stem naar Nader zou gaan.
StevenNr1

Het moment van de waarheid staat voor de deur...

Mijn pronostiek:

Bush wint :shock:

Terug naar “Politicologie en Economie”