Wel een zwart gat wordt ook geobserveerd door middel van welke invloed het heeft op omringende massa. Daarvan haal ik de term observatie.
En als je niet kijkt naar de aarde zal je ook wel weten dat hij er is omdat je hem op je voelt inwerken. Een electron moet toch ook op je inwerken zei het in veel kleinere mate. En op die manier zouden we er kunnen achter komen door welke spleet hij gaat mochten onze zintuigen en hersenen complexer zijn, veel complexer.
Mocht je een bundel electronen door de spleten zou schieten waarvan de massa zo groot is dat het zichtbaar de omgeving beinvloed, maar terwijl niemand er naar kijkt zou er dan ook geen interferentiepatroon ontstaan?
Indien ja, wordt de grote van deze massa dan ook bepaald door wanneer wij als intelligente wezens het merken en moet dit bewust opgemerkt worden of gebeurt dit al wanneer we ons er onbewust van gewaar worden?
Dus zoals ik al zei werkt het electron op je in door middel van zwaartekracht en nu ik erover nadenk nog meer door magnetisme. Maar wanneer werkt het genoeg op je in om uit golf-toestand in deeltjestoestand te vallen? En heeft de afstand van de spleten daar een invloed op en de afstand tussen jou en de electronenbundel.
Ik wordt een beetje rommelig ik weet het, maar ik kan er allemaal moeilijk bij komen.
Rond is de mens die denkt dat de aarde plat is.