Dan gebeurt er niets tenminste als ze voor hem in grootte en richting(niet in zin) dezelfde snelheid hebben.
En dat hebben ze, dus ik ben blij dat de ontploffing voorkomen kon worden, en ik ben vanzelfsprekend blij dat iemand mijn gedachten experiment nog wil volgen. (waarvoor dank!)
Laten we aannemen dat op het moment van passeren ook alle klokken stoppen. Bijvoorbeeld na
n rondjes rondom de aarde waardoor de vetraging die de ene sateliet op de klok in de andere sateliet waarneemt (en vice verca) 2 lorenz-eenheden is (fictieve tijdsaanduiding op de lorenzklok)
Zij stoppen door op hun laatste ronde elkaar langzaam te naderen en een koppeling tussen beide satelieten tot stand te brengen. Die koppeling zorgt ervoor dat de beide lorenzklokken stoppen en de lorenzklok op het meetstation op aarde ook stopt. De gekoppelde satelieten keren terug naar aarde, beide astronauten (A en B) stappen uit en met hun collega op aarde (astronaut C) gaan ze de lorenzklokken bekijken en fotograferen. (de foto-toestellen hebben ze meegenomen op hun reis).
Wat zien de astronauten op de klokken en wat tonen de foto's?