Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Hallo1979
Artikelen: 0

Re: Bush = Hitler??

of zoals Jon Stewart van de daily show altijd zegt:

Hitler heeft heel erg zijn best gedaan om slecht te zijn en hij heeft hier lang en hard voor gewerkt. hij is er zodanig in gelukt, dat je niet zo maar elk onderwerp kunt aangrijpen om je politieke tegenstander met hitler te vergelijken. het ontkracht je argument, het ontkracht jezelf en allerbelangrijkste: het ontkracht hitler. niet elke halve gare is zo slecht als hitler, er is maar een iemand zo slecht als hitler en dat is hitler!
roald3

Kijk de dictator Saddam , onderdrukker van zijn volk , MOEST verdreven worden of hij nu wel of geen massavernietigingswapans aan het brouwen was

Welk land had deze taak dan wel op zich moeten nemen ?????????????? Nederland ?? Hoe had Nederland het dan wel gewild ?? Job Cohen of wouter bos er naar toesturen om kopjes thee te gaan drinken met Saddam en dan maar hopen dat hij een keer van standpunt veranderd ???

Nou is America het land die Saddam van de troon heb afgetrapt en dat daar doden zijn bijgevallen , is erg , maar in oorlog vallen er altijd doden .En nu gaan de beste stuurlui aan wal te keer terwijl ze met honderden vingers in de neus angstig hebben staan toe te kijken .

Amerika had ook niet verwacht en niet gewild dat er een burgeroorlog is uitgebroken , maar dit komt hoofdzakkelijk dat er vele terorristen uit iran pakistan meehelpen Amerika te verdrijven , en dat Amerika kei en keihard optreed tegen dit soort viezerikken is logish en dat daar bij soms ook onschuldige mensen tussen zit kan nooit voorkomen worden .

En over die mensenrechten aan de laarslappen , het overgrote deel dat daar vast zit in dat kamp zit daar echt niet omdat ze wat gepikt hebben uit de supermarkt , dat zijn wezens die nul komma nul respect hebben voor vrede ,dat soort tuig kan niet hard genoeg worden aangepakt , of zullen we er toch job cohen er naar toesturen met de gebakstafel ??

Het zelfde gebeurd nu met Iran , wie moet er dadelijk ingrijpen als Iran zover is dat het een atoombom in bezit heb en een bedreiging vormt voor de wereld vrede en Israel van de kaart wilt vegen ??? Wie is er mans genoeg om dan het regime omver te werpen ? Ik denk dat het toch weer Amerika zal worden zodat de Nederlandse angsthaas nadien weer kan zegggen dat Amerika het fout heeft gedaan bah bah

En dat Amerika daar dan olie voor zal pakken is voor mij meer dan logish want oorlog kost nu 1 maal geld
Assassinator

wat heeft irak amerika ooit misdaan? wat geeft hun dus het recht dat land binnen te vallen? irak had geen énkele burger van de VS gedoo, verwond of iets dergelijks, er was dus géén provocatie. die taak had in de handen van het volk moeten liggen, franse revolutie, amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog etc etc.
En over die mensenrechten aan de laarslappen , het overgrote deel dat daar vast zit in dat kamp zit daar echt niet omdat ze wat gepikt hebben uit de supermarkt , dat zijn wezens die nul komma nul respect hebben voor vrede ,dat soort tuig kan niet hard genoeg worden aangepakt , of zullen we er toch job cohen er naar toesturen met de gebakstafel ??
mensen zijn mensen, je bent nog láger dan zijzelf als je de mensenrechten aan je laars lapt als democratisch land. wálgelijk dat het gewoonweg gebeurt, da het wordt gedoogden dat er NIETS tegen wordt gedaan.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
roald3

Assassinator , de bevolking was niet instaat om Saddam te verdrijven en ondertussen gingen de genocide's gewoon door , en iedereen keek er naar.

Ook al zou Saddam komen te overlijden, dan stonden zijn zoons ( die nog erger waren ) te trappelen om de taak van hun vader over te nemen .

Wat waren wij blij toen wij bevrijd werden van Hitler ( mede dankzij Amerika ) , en dat het geen dag langer door had mogen gaan

Wat waren wij blij dat de andere landen niet toe keken om maar af te wachten tot we zelf een keer een revolutie veroorzaken ( want dat had nog miljoenen slachtoffers gekost )

Saddam wilde kernwapens hebben , het was alleen maar een kwestie van tijd geweest .

Ik benieuwd dat als jou familie langzaam word uitgemoord hoe hard jij wel niet op je knietjes zit te bidden tot er eindelijk iemand komt om jullie te bevrijden , en het laatste waar je dan op zit te wachten is een land of persoon ( zoals jij ) die zegt laat ze het lekker zelf uitzoeken
roald3

En Assassinator , over mensenrechten aan de laarslappen , jij wil dat er niet was ingegrepen in Irak , hoeveel mensen levens hadden er dan nog gevallen als Saddam zijn gang kon gaan , dan hebben personen zoals jij veel meer mensenlevens op je geweten
Assassinator

goed nieuws in ieder geval: Saddam is ter dood veroordeelt (eindelijk)

amerika deed mee in de 2de wereldoorlog omdat zij ook werden aangevallen en ook burgers (koopvaardijschepen) en dat is niet het geval met irak, zij hebben amerika niets verkeerd gedaan (ja wel eigen volk) en dat geeft amerika niet het recht om zomaar ff binnen te vallen. hoe weet je zeker dat Saddametje kernwapens wilde? ja dat zeiden de amerikanen, dat ze al hadden zelfs! dat bleek dus big bad bullsh!t te zijn.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
roald3

Assassinator, , je bent een gevaarlijk persoon , ik denk dat je nog steeds niet kan verplaatsen in de mensen waarvan de familie's zijn afgeslacht door deze rat .

Deze mensen zaten te smeken dat er hulp kwam. maar die kwam maar niet

Elk land keek toe ( ook Nederland ) en wisten donders goed dat er erge dingen gebeurde in Irak , mensen zoals jij keken vanuit hun luie stoel met een zak chips toe hoe dorpen onder chemischewapens werden vernietigd .

Denk jij nou echt dat Saddam gestopt was als er een delegatie uit Nederland met een doos gebak en een kan met muntthee hem lief gevraagd hadden om EENS een keer na te denken te stoppen met geweld ?

Wie had hen dan wel bevrijd ? wie was er mans genoeg na Amerika om dit land te bevrijden ?zelfs hun islamitische broeders uit omringde landen keken toe

En weet je Assassinator , we weten met zijn alle dat het volk van Noord Korea lijd en dat er vele vele mensen sterven van de honger en zwaar , zwaar onderdruk staat van die dictator , vele mensen zoals jij houden Amerika tegen om aan te vallen om hen te bevrijden van die mongool , in plaats daarvan hebben de EU landen besloten om sanctie's in te voeren wat het volk alleen maar harder zal raken en nog meer doden zullen vallen + die mongool die behoud zijn positie

Ik mag hopen dat al die mensen die denken zoals jij dat die ooit in dezelfde hopeloze situatie terecht komen zoals die mensen , dat je moet rennen voor je leven omdat er een klopjacht op je gehouden word , dat je hulpeloos aan moet zien dat je gezin word afgeslacht .

Wees blij dat er een grootmacht is zoals Amerika , want van die andere grootmachten zoals China en Rusland hoef je echt geen bal te verwachten die hebben het te druk met zichzelf

En ik wil Bush bedanken voor zijn doorzettingsvermogen dat Saddam gepakt is, berecht is zodat hij nu de doodstraf kan krijgen
albert davinci

goed nieuws in ieder geval: Saddam is ter dood veroordeeld (eindelijk)
Het is nooit goed nieuws als iemand vermoord wordt. De doodstraf is verwerpelijk en primitief ongeacht de omstandigheden. Dit is bovendien een doodstraf die het resultaat is van een schijnproces [rr] :)

Heel dat proces is één grote show om de indruk te wekken dat er recht gesproken wordt. Het is alleszing geen eerlijk proces geweest, zo veel blijkt uit de feiten die ik via de media heb vernomen.

Inderdaad had de USA niet het recht om Irak binnen te vallen.

Voor wie het niet heeft gevolgd, Bush was al lang vóór 11 september van plan om Irak binnen te vallen en 9/11 is als smoes gebruikt om de inval te legitimeren. Door de angst van 9/11 (naar ik vermoed heeft de Americaanse overheid de aanslag ook bewust laten plaatsvinden, dat beeld komt naar voren in een documentaire van degelijke journalisten) kon Bush de mensen bang maken door te stellen dat Irak massavernietigingswapens zou hebben en durfden de Europese landen de inval niet te bekritiseren.

Denk ook nog eens aan de alleszeggende uitspraak van Bush jr. 'they tried to kill my daddie'.

Het belangrijkste is ofdat het volk nu wat aan de inval heeft gehad.

Mijn conclusie is van niet. De mensen hebben minder basisvoorzieningen dan toen Saddam er nog was en er vallen nog dagelijks veel gewonden en doden.

Hopelijk zal de situatie nog beteren de komende 10 jaar maar ik heb er mijn twijfels over. De USA gaat zich moeten terugtrekken (met de staart tussen de benen) omdat de Irakezen de Americanen haten en hun zien als bezetter. Nu al is de Americaanse regering bezig met een geleidelijke terugtrekking te organiseren.

De UN zal het dan vermoedelijk overnemen omdat rebellen anders zullen proberen de macht terug te grijpen. Kan Irak ooit volwassen worden zolang het bezet is, zelfs al is de bezetter de UN?

Het lijkt mij van niet.
albert davinci

Assassinator, , je bent een gevaarlijk persoon
Hou het alsjeblieft een beetje netjes.
Michaelm

De doodstraf is geen straf, maar een ideale uitkomst.

Levenslang opsluiten en folteren, dat is wel een straf.

En Hitler verdient absoluut meer respect dan Bush.

Hitler heeft altijd gezegd dat hij de joden uit Duitsland wilde.

Bush liegt voortdurend.
All errors are intentional but mistakes could have been made.
GJ_

Michaelm schreef:De doodstraf is geen straf, maar een ideale uitkomst.

Bush liegt voortdurend.
Je van de doodstraf bedienen vind ik verwerpelijk. Het is gewoon een ordinaire moord net zoals die van Saddam zelf.

Bush met Hitler vergelijken vind ik een beetje ver gaan maar ik begrijp waar de woede die tot zo'n vergelijking lijdt vandaan komt. Bush is ook een massamoordenaar met concentratiekampen en wil ook een de hele wereld met geweld zijn wil opleggen.

En dat hij zich moet verantwoorden voor zijn daden vind ik niet meer dan normaal.

Om Saddam zal ik geen traan laten, als Bush de doodstraf krijgt ook niet, ondanks -nogmaals- dat ik fel tegen de doodstraf ben.
albert davinci

De doodstraf is geen straf, maar een ideale uitkomst.  

Niet persoonlijk bedoeld maar ik ben toch maar blij dat jij het niet voor het zeggen hebt [rr]

Ik denk niet dat je van Saddam nog een modelburger kan maken, hooguit een modelgevangene.

Als de overheid dat soort praktijken zou doen dan zou zij even slecht en verwerpelijk zijn als de misdadigers.

Bush liegt voortdurend.
Aldus het bewijs van het slechte geschiedenisonderwijs in Nederland.
roald3

Ik hoop zelf dat mijn gezin en ik nooit in zo'n situatie komen als die mensen die onderdruk stonden onder een moordmachine

Het enigste wat ik dan zal hopen is een land met daadkracht die ons kan bevrijden en geen knakworsten die eeuwige debatten nodig moeten hebben en de angst hebben om Saddam te bevrijden omdat ze bang zijn voor een negatieve reactie van mensen die het ook niet begrijpen

Laten we hopen dat we nog lang en veilig in onze luie stoel kunnen blijven zitten en dit soort topics kunnen verspreiden
GJ_

...Het enigste wat ik dan zal hopen is een land met daadkracht die ons kan bevrijden en geen knakworsten die eeuwige debatten nodig moeten hebben en de angst hebben om Saddam te bevrijden omdat ze bang zijn voor een negatieve reactie van mensen die het ook niet begrijpen ...
Ik weet niet of je het nog weet: het ging helemaal niet om de "bevrijding" van die arme mensen, sterker nog, velen zijn nu ook dood. Er werd ons op de mouw gespeld dat het ging om gevaarlijk en bedreigend wapentuig en pas toen dat er niet bleek te zijn werd het verhaaltje "bevrijding" uit de kast gehaald. Sommige "knakworsten" geloven dat verhaal.

Kortom, een stortvloed van leugens en de werkelijke reden van al dit geweld is nog steeds niet openlijk verteld.

Die luie stoel van jou is met gevaarlijke mensen als Bush een stuk minder veilig aan het worden. Dit soort gedrag bevorderd juist terrorisme. Hou er dus rekening mee dat de direct verantwoordelijken voor een terroristische aanslag op jou of je familie Bush, Blair en meeloper Balkenende zijn!

Meer nationaal georienteerde aanslagen worden eventueel veroorzaakt door onze Verdonken, Wildersen en Fortuyn klonen.
roald3

Als Saddam niet verdreven werd dan zat hij nu nog steeds op die zetel die uiteraard weer werd doorgegeven aan zijn zoons , dan waren er veel meer slachtoffers gevallen .

Uiteraard is het logisch dat er verzet komt van aanhangers van Saddam en uiteraard ook door moslimterroristen die het westen toch al haten en dit als een ideaale situatie zien om nog meer dood en verderf te zaaien ( zulke personen verdienen geen gebak )

Ik zag op tv hoe blij dat die mensen waren dat Saddam verdreven was en dat hij de doodstraf had gekregen , de 1 zei zelfs dat ze Saddam wel 10 x achter elkaar moesten ophangen , zo blij was die man

Een terrorist kan je NOOIT tevreden stellen alleen als je naar hun pijpen danst , en dat lijkt mij niet gezond .

Het gaat mij er niet om of Saddam massavernietigingswapens had ja of nee , mij gaat het erom dat die mensen bevrijd zijn van die rat , en dat kan alleen door een land met daadkracht en niet door een land die zich teruggetrokken van een afstandje zit te kijken , anders zaten wij nog steeds met Hitler opgescheept

Het zelfde gebeurd nu met Noord korea , we kijken allemaal toe , we veroordelen oorlog , en de dictator blijft lekker zitten .

Dan proberen we het met sanctie's waardoor er nog meer doden vallen onder de al straat arme bevolking en de dictator eet gewoon een zak chips minder

En over Iran al helemaal niet te praten ,die lacht ons allemaal uit , die blijft maar tijd trekken

Terug naar “Politicologie en Economie”