Heb ik ergens afwijkende instellingen in mijn computer staan?? [rr]
Ik heb niet zo direct een idee welke instelling hiervoor zou kunnen verantwoordelijk zijn.
Heb ik ergens afwijkende instellingen in mijn computer staan?? [rr]
dat is zó bewerkstelligd.KUB
Code: Selecteer alles
<strike>KUB</strike>
[pre]iiiii .....
wwwww -----[/pre]komt uit:
< pre >iiiii .....
wwwww -----< /pre >
dat had ik eerder moeten weten, dat maakt het mogelijk fatsoenlijke tabelletjes te maken !!!!!!!!
[pre]alleen spijtig dat het iets met het lettertype doet.
Maar dat is al beter dan dat "code" gedoe of al dat puntjesgepiemel ertussen, terwijl
je het nóg niet op een rechte lijn krijgt....[/pre]
zomaar en technisch vraagje: waarom werken de underline en vet en italics die we standaard op het forum gebruiken met rechte haken, en de subscript, superscript, strike en pre met die liggende-v-haakjes??
PS, Ger, kun je die strike- en pre-codes eens toevoegen aan de "speciale-tekens" lijst? daar bovenaan "overig", bij de sub- en supercript-tags? [rr]
misschien onder een apart kopje: "bijzondere weergave"?
De rechte haken zijn BBcode (BB staat voor Bulletin Board, ofwel forum). Dit is een code die je kunt typen of verkrijgen door op het juiste knopje te klikken. Dit is dus vet, italic, onderstrepen, quoten, code-weergave, lijsten, plaatjes, links of door onszelf bijgevoegd de LaTeX of Bolboek codes. Dit heeft niets met HTML maar met PHP te maken (PHP genereert pagina's ahv code, anders dan HTML wat zelf al een pagina is).zomaar en technisch vraagje: waarom werken de underline en vet en italics die we standaard op het forum gebruiken met rechte haken, en de subscript, superscript, strike en pre met die liggende-v-haakjes??
Vooruit dan maar. [rr] Ik zet het op de "To do" lijst.Jan van de Velde schreef:PS, Ger, kun je die strike- en pre-codes eens toevoegen aan de "speciale-tekens" lijst? daar bovenaan "overig", bij de sub- en supercript-tags?
misschien onder een apart kopje: "bijzondere weergave"?
Dat is weer een eigenschap van de pre-tag. Waarom precies weet ik niet, maar het door pre-tags ingesloten stuk tekst wordt altijd vooraf gegaan door een witregel. Nog een vervelende eigenschap van pre is dat je er ook geen sup-, sub-, font-, big-, small-, img- of of object tags is kunt gebruiken. Je zal de pre dan eerst moeten sluiten, de andere tag invoegen en dan weer opnieuw met pre moeten beginnen. En je zit dan weer met je witregel.Hé, al die extra lege regels in bovenstaand bericht had ik niet besteld? En ik weet zeker dat ik ze niet in het voorbeeld van mijn bericht zag....
Hij maakt kennelijk ook extra regels tússen de meerdere regels die tussen pre-tags staan. Is dat ook normaal??Waarom precies weet ik niet, maar het door pre-tags ingesloten stuk tekst wordt altijd vooraf gegaan door een witregel.
Hij maakt kennelijk ook extra regels tússen de meerdere regels die tussen pre-tags staan. Is dat ook normaal??Waarom precies weet ik niet, maar het door pre-tags ingesloten stuk tekst wordt altijd vooraf gegaan door een witregel.