Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
kombelpeter
Artikelen: 0

Grenzen dicht

Een van Wilders programmapunt is:
De grenzen moeten dicht gedurende vijf jaren voor niet-Westerse allochtonen.
Zijn jullie het hier mee eens/oneens? En wat denken jullie wat de grens is tussen Westers en niet-Westers?

Zelf ben ik het hier mee eens. Hierdoor wordt een hoop administratieve rompslomp voorkomen. Ongewenste invloeden van buitenaf kunnen op deze manier uitgesloten worden.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!
Assassinator

Re: Grenzen dicht

bullsh!t, discriminatie puur sang. en er komt juist een hoop administratieve rompslomp bij, bij elke immigrant moet worden bepaald of hij westers en niet westers is en die grens is héél vaag.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
ferry

Eigenlijk dacht ik in eerste instantie dat dit forum een wetenschappelijk forum is maar ik kom er steeds meer achter dat dat niet het geval is. Jammer.

Om het wetenschappelijke gehalte wat op te krikken is het wellicht handig eerst met een analyse te komen van wat nou precies het probleem is dat je ermee zou kunnen oplossen.
Assassinator

nja, hoe wetenschappelijk kun je hier op ingaan? ik bedoel, dit is gewoon pure discriminatie. de grens tussen westers en niet-westers is dus erg vaag en zal dus bergen administratieve rompslomp geven (en het zéker niet oplossen) omdat dat elke keer moet worden onderzocht. de wereld is heel erg verwesterd (precies: veramerikaaniseerd, verschrikkelijk) en ik snap ook niet wat Wilders hiermee wil oplossen. misschien wat meer info kombelpeter? of iemand anders.

- Robert Heinlein -
kombelpeter

bullsh!t, discriminatie puur sang. en er komt juist een hoop administratieve rompslomp bij, bij elke immigrant moet worden bepaald of hij westers en niet westers is en die grens is héél vaag.
Als er duidelijke afspraken worden gemaakt; zeg bijvoorbeeld België is Westers, Duitsland is niet Westers, dan is dat toch makkelijk bij te houden? Maar inderdaad, die grens is heel vaag. Ik zou de stelling zelf anders geformuleerd hebben.

I ♥ Apache!
Assassinator

dan is dat nog een hele hoop regelwerk, bij iedereen moet dat worden nagetrokken. het is en blijft discriminatie (en ik snap niet waarom je duitsland als voorbeeld van niet-westers and noemt, maja dat terzijde)

- Robert Heinlein -
kombelpeter

dan is dat nog een hele hoop regelwerk, bij iedereen moet dat worden nagetrokken.
Dat schijnt in de realiteit wat makkelijker te verlopen. De nationaliteit is bijna altijd vrij snel duidelijk.

I ♥ Apache!
ferry

nja, hoe wetenschappelijk kun je hier op ingaan?

Er is wel degelijk wetenschappelijk op in te gaan. En gelukkig wordt dat ook gedaan. Bijvoorbeeld door onderzoekers die zich bezighouden met immigratievraagstukken en integratievraagstukken. Verder heeft het onderwerp een duidelijk juridische compenent die best tegen het licht gehouden zou kunnen worden.
kombelpeter

Assassinator schreef:nja, hoe wetenschappelijk kun je hier op ingaan?

Er is wel degelijk wetenschappelijk op in te gaan. En gelukkig wordt dat ook gedaan. Bijvoorbeeld door onderzoekers die zich bezighouden met immigratievraagstukken en integratievraagstukken. Verder heeft het onderwerp een duidelijk juridische compenent die best tegen het licht gehouden zou kunnen worden.
Ik meen me te herinneren dat een Amerikaanse rechter ook belangrijk onderzoek had verricht naar het immigratievraagstuk, ik zal hier zeker naar zoeken.

I ♥ Apache!
Assassinator

ben vooral benieuwd naar de motieven van Wilders. en nogmaals: dit is gewoon discriminatie.

- Robert Heinlein -
kombelpeter

Pas op, straks eist hij nog je excuses :)

http://www.geertwilders.nl/index.php?optio...d=192&Itemid=74

Hier kan je tussen de regels doorlezen dat Wilders wilt dat Nederland meer bevoegdheden krijgt in de EU. Dus ook in het immigratie/emigratie aspect. Misschien is dit een poging om dat te bereiken?

http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=71869

Hier wordt ongeveer dezelfde vraag gesteld, hier kan je ook een videorapartage bekijken.

I ♥ Apache!
Assassinator

ik zou zeggen: bring it on biatch :) maar wat ik bedoelde is de motieven om dit te denken en vooral door te willen voeren.

- Robert Heinlein -
1207

kombelpeter schreef:Een van Wilders programmapunt is:
De grenzen moeten dicht gedurende vijf jaren voor niet-Westerse allochtonen.
Zijn jullie het hier mee eens/oneens? En wat denken jullie wat de grens is tussen Westers en niet-Westers?

Zelf ben ik het hier mee eens. Hierdoor wordt een hoop administratieve rompslomp voorkomen. Ongewenste invloeden van buitenaf kunnen op deze manier uitgesloten worden.

klinkt leuk maar is klinkklare onzin. wat ga je doen?

prikkeldraad rond europa leggen? mijnenvelden? politieke vluchtelingen terugsturen ook al zijn ze gefolterd?

wat ga je doen met mensen zonder papieren? ze naar antarctica sturen als je nationaliteit niet kunt achterhalen?
bobbyjong

nja, hoe wetenschappelijk kun je hier op ingaan? ik bedoel, dit is gewoon pure discriminatie

Ik zie dat het topic al wat oud is, maar ik kon het niet laten hier even op te reageren. Want hoe kom jij in hemelsnaam tot de gedachte dat, omdat racisme slecht is, dit niet onder wetenschap valt? Wat een vooringenomenheid dat volgens jouw om deze reden discriminatie niet in de wetenschap hoort. Overigens vind ik persoonlijk dat politiek geen wetenschap is, omdat emotie en belang te actief aanwezig zijn waardoor wetenschap bijna niet mogelijk is.
Ger

Lijkt me niet handig om nu nog op in te gaan. Sterker nog: het hele topic had m.i. destijds beter gesloten kunnen worden, en dat gaat nu ook gebeuren. Over discriminatie kun je (afhankelijk van de benadering die je kiest) in ethiek of psychologie/sociologie terecht. Kijk, voordat je een topic opent, wel even of er niet al een topic is waarbij je kunt aansluiten.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Terug naar “Politicologie en Economie”