Ruben Kwast schreef:Zonde, ik zag christenunie toch wel als een partij die met een links kabinet kon werken. Het deelt veel punten. Dan ben ik toch voor een minderheids kabinet, met PvdA, GL en SP.
Een minderheidskabinet
en het CDA in de oppositie duwen? Dat lijkt me toch wel heel erg de wens van de kiezer negeren, ze hebben tenslotte niet voor niks Balkenende ruim laten winnen en de PvdA een veeg uit de pan gegeven.
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Nederland heeft gekozen voor links, ze gingen van PvdA en CDA naar SP. CDA heeft stemmen verloren, ze zijn de grootste, so what. PvdV heeft ook 9 zetels maar zal ook nooit in de coalitie komen. Zoals ik al eerder zei, CDA kan geen kant op. Al hun favo regeermaatjes zijn verslagen, dus ze moeten wel naar links uitwijken. De vraag is echter of dit wel werkt, ik denk van niet. De enige rechtse oplossing is PvdA bij CDA en VVD gooien, maar dat werkt natuurlijk nooit.
En ja, de kiezer maakt het er ook niet makelijker op. Als je de stem van de kiezer volgt kom je op CDA, SP en Wilders. Maar ik denk niet dat er met die intentie is gestemt.