Moderators: jkien, Michel Uphoff
Hier is de wetenschap al jaren mee bezig.joeroe schreef:kunnen wij mensen, niet machines foto synthese laten doen.
dan heb je namelijk ook geen plantjes nodig en machines kunnen wel tegen de hitte.
Mja mss wel maar ik denk toch niet dat mos de oplossing zal zijn hoor. Algen daarentegen...Beetje beter nadenken Fatjohn. Mos gaat heen en vermenigvuldigt zich. Het hoeft ons hier maar een paar mosjes te kosten.
Helemaal voor! Kan president Bush niet al morgen permanent op de Maan gaan wonen? Het liefst aan de achterkant... A small step for a man, but a giant leap for world peace.Quyxz schreef:Dit las ik op Wikipedia:
Kolonisatie van de maan
President Bush maakte op 17 december 2005 in een persconferentie op het hoofdgebouw van de NASA grootse plannen bekend voor een permantent bewoonde maanbasis. De president van Amerika zei uiterlijk in 2013 een bemand ruimtestation te willen hebben.
Haha.sluys schreef:Helemaal voor! Kan president Bush niet al morgen permanent op de Maan gaan wonen? Het liefst aan de achterkant... A small step for a man, but a giant leap for world peace.Quyxz schreef:Dit las ik op Wikipedia:
Kolonisatie van de maan
President Bush maakte op 17 december 2005 in een persconferentie op het hoofdgebouw van de NASA grootse plannen bekend voor een permantent bewoonde maanbasis. De president van Amerika zei uiterlijk in 2013 een bemand ruimtestation te willen hebben.
Zou het eigenlijk niet rendabeler zijn om Venus te koloniseren? De maan is natuurlijk veel dichterbij, en Mars zal in eerste instantie misschien makkelijker zijn vanwege de temperatuur. Maar Venus is dichterbij en bovendien, uiteindelijk gaat het om energie, en die is er op Venus volop (in de vorm van warmte/zonlicht). Mits je geschikte materialen hebt en daar kunt krijgen, zou het in theorie toch moeten kunnen om daar een zelfvoorzienende basis te bouwen, compleet met interne klimaatbeheersing en alles?
....makkelijker op te lossen dan het probleem mens?Ger schreef:Ik denk dat Venus zeer zeker een goede kandidaat kan vormen ja. ....
...Nadeel is wel....
...Tweede nadeel is...
Maar deze problemen lijken in ieder geval gemakkelijker op te lossen dan.....
zwaartekracht boeit niet, denk eerder aan de luchtdruk die vermorzelt.denk dat Venus zeer zeker een goede kandidaat kan vormen ja. Ten eerste is het probleem van de zwaartekracht daar zo goed als afwezig
tsja het is daar een graad of, pak-en-beet, 450 graden door het inmense broeikaseffect. Venus moet je drrrastisch teraformen, dan liever Mars.Nadeel is wel de geologische activiteit, door al het vulkanisme wordt het land regelmatig overgoten met Lava. Niet zo'n prettig idee als je je kinderen laat buiten spelen....