Hey, ik ben een tijdje al niet meer actief geweest op dit forum.
Maar nu ik voor school een presentatie moet houden voor Frans, en ik er zelf echt niet uit kwam, leek het me wel een goed idee om een gunst te vragen aan mijn mede-forummers.
Het gaat om een presentatie voor Frans, de tekst die hieronder staat zou ik graag in het Frans hebben.
Ik heb zelf een poging gedaan maar het leek nergens op, ik hoop dat jullie er wel raad mee weten
Waarom ik naar Frankrijk wil:
Ik heb me altijd al geintesseerd in Frankrijk, zo vind ik het Franse landschap erg mooi.
Als je naar het platteland kijkt, en je ziet de wijntelers, dan kan niemand ontkennen dat het niet mooi is...
Helaas ben ik pas 1 keer in Frankrijk op bezoek geweest.
Dit komt omdat mijn ouders niet zo erg van Frankrijk houden, ze vinden vooral de het taalprobleem erg lastig.
Daarom gaan we vaker naar landen waar Engels of Duits wordt gesproken.
Dit is best jammer voor mij, want ik zou graag vaker naar Frankrijk gaan, zo zou ik nog naar: Parijs, Zuid-Frankrijk en Callais willen.
Ik geloof wel dat ik deze plaatsen nog wel een keer ga bezoeken, als ik later zelf mijn vakanties mag uitkiezen zal ik Frankrijk zeker niet vergeten.
Ook spreekt de Franse cultuur mij wel aan, zo houd ik erg van de Franse keuken en kan ik me ook wel vinden in het wijn drinken.
Ik zou ook graag een Franse Wijn-boer willen zijn, met een mooi stuk grond wat van mij was met een mooie boerderij erop.
En als ik rijk zou zijn, zou ik een mooi kasteel in Frankrijk kopen, waar ik op mijn oude dag nog kan genieten van rust en ruimte.
Na mijn studie ben ik van plan om een paar jaar in het buitenland te gaan wonen, ik zit nog te twijfelen tussen de Verenigde Staten en Frankrijk.
Maar ik denk dat ik naar de Verenigde Staten ga.
Dit komt omdat er in Frankrijk niet zo veel spannends te beleven is voor me, ik ga er liever heen als ik ouder ben, voor mijn rust.
Dat mijn Frans niet zo goed is, dat zal geen probleem zijn want ik weet dat als ik een jaar in Frankrijk zou wonen, dat ik al veel van de taal zou oppikken en leren.
[edit door Miels: aub geen woorden als "help me" in titel of post gebruiken, zie de regels]