Hallo ,
Ik ben nieuw hier en ik beken meteen niet bijzonder wetenschappelijk geschoold te zijn. Dit weerhoud mij echter niet om heel nieuwsgierig te zijn. Ik ben zoals velen op zoek naar antwoorden. Hopelijk kan iemand mij wijzer maken.
Ik ben zelf een voorstander van de Big Bang theorie. Waarom? Het klinkt logisch en het bevestigd een begin. Een begin ingegeven door een Schepper in mijn ogen. Ik heb op dit forum vele theorieen gelezen over wat er voor de Big Bang zou zijn.
Wat mij nu zo intrigeerd is de factor ruimte en het volume dat zich daarin begeeft.
Ik beperk mij even tot de ons waarneembare ruimte. Die ruimte heeft een volume, dat volume wordt naarmate het heelal uitdijt groter. Mijn vraag is dan welke ruimte bevind zich achter onze ruimte? Waarom is er geen muur (bij wijze van spreken)? Als ik bijvoorbeeld naar de zeepbellen theorie kijk, waarin wordt gesteld dat er een oneindig vat met zeepbellen universa`s voorsteld, kom ik weer op de vraag waar de ruimte voor al dat volume ophoudt? Ik kom een heel eind, maar er moet een moment zijn waarin ruimte stopt? Oneindig klinkt verleiderlijk, maar je kunt je logischerwijs afvragen of oneindig wel mogelijk is.
Hopelijk heeft een heldere geest hier een antwoord op