Tot nu toe is gebleken dat er nog steeds nieuwe sterrenstelsels ontstaan, dus wordt het heelal niet leger. Door het uitzetten zal het heelal groter worden. Want daar waar nog steeds materiaal aanwezig is hoort dit bij het heelal. Daar waar geen materiaal wat dan ook aanwezig is, daar is het einde van het heelal en gaat daar over in het oneindige eeuwige NIETS. Echter ééns zal het heelal ophouden met bestaan en daarover bestaan verschillende hypothesen. Hoe dan ook eindig is het heelal zonder meer. Dan blijft alleen het grote NIETS over. Wie zegt dat er niet wéér een heelal opnieuw kan ontstaan? En wie zegt of wíj niet in een van de vele heelallen leven die ontstaan zijn? Een steeds wederkerende ontstaan en beëindiging....Ook hoeft men niet gek op te kijken dat het mogelijk is dat er heelallen parallel met elkaar bestaan.
Dit zie ik omdat dan daar verschillende afstanden en tijden aanwezig zijn tussen de heelallen. Daar de ruimte gekromd is(vlgs Einstein) zie ik een heelal bolvormig. Nu kan het zijn dat die bolvormige heelallen op verschillende momenten zijn ontstaan en dus een afstand bestaat tussen die heelallen in en dus ook tijd. Vandaar dat ik denk dat er een mogelijkheid kan bestaan dat er heelallen parallel naast elkaar zouden kunnen bestaan. Er kan nooit een kontakt bestaan tussen de heelallen in omdat het bestaan niet kan worden waargenomen van elkaar.