F... Bedoel je dat Bush dit echt doet of wil je juist aangeven dat Hitler dit wel deed maar dat dit essentiele onderdeel van Hitlers bewind totaal niet terugkomt in het bewind van Bush?...
Wij denken het laatste.
Maar aantallen doen er niet zo toe he? 6 miljoen of 600 is voor mij hetzelfde. Voor ieder individu op zich voelt het hetzelfde. En voorzover ik weet heeft Hitler nooit een serieuze wet aangenomen die martelen expliciet toestond, Bush wel.
Ik denk toch dat het beetje appelen en peren blijft.
Hoe gaat dit over 100 jaar beoordeeld worden, dan kijken we met zn allen, enkele generaties later, er wat frisser tegenaan.
GJ_ schreef:Ik denk toch dat het beetje appelen en peren blijft.
Hoe gaat dit over 100 jaar beoordeeld worden, dan kijken we met zn allen, enkele generaties later, er wat frisser tegenaan.
We moeten er evenwel voor oppassen dat we niet terugkijken en ons (zoals bij Hitler) afvragen hoe dit is kunnen gebeuren. De nieuwe democratische meerderheid in de wetgevende kamers zal Bush hopelijk in bedwang kunnen houden.
Jammer dat we altijd zo weinig lijken te weten. Het zou een hoop discussies schelen.
Het is voor mij niet te overzien hoever de intriges en samenzweringen in de VS, het westen, in de gehele wereld reiken en of de beelden die wij via de media krijgen voorgeschotelt nou wel zo representatief zijn voor wat er werkelijk gebeurt.
Ik geloof in ieder geval niet in neutraliteit en objectiviteit, voor mij voeren we met zn allen oorlog met de waarheid en op basis van vooroordelen, simpelweg omdat vooroordelen het enige materiaal is dat voorhanden is.
Verhalen over CIA invloed op aanslagen in de twin towers, ondersteuning van Irak tegen Iran en het opleiden van de mensen die de latere terreurcellen gaan vormen door diezelfde CIA. Verhalen van journalisten die beweren dat beelden van woedende moslimmenigten maar schijn zijn voor de camera en dat de media alleen uit zijn op voorpaginanieuws, niet op de betrouwbaarheid van hun bronnen en de representativiteit van hun informatie...
Dit soort berichten bevestigen simpelweg voor mij de idee dat het niet uit maakt wat je vindt, omdat de realiteit vaak gekker is dan je denkt.
Hitler is helemaal een projectiescherm voor fantasieën en interessantdoenerij, talloze mensen hebben theorieën geopperd over zijn persoonlijkheid en ik zal wel de laatste zijn om zo naief te zijn te denken dat ik wat zinnigs over dit figuur kan melden zonder in clichées te vervallen.
Misschien moeten we eerst maar eens in ons koude kikkerlandje om ons heen kijken, maar vooral ook naar onszelf, voordat we overal zo makkelijk over het nieuws oordelen. Want al de ellende die we om ons heen zien wordt aangedreven door de motor van angst en haat, terwijl wij zelf net zo goed bezig zijn onze -voor de buitenwereld- prachtig in bloei staande perkjes vol te zaaien met intolerantie, onbegrip, bevooroordeeldheid en ander onkruid met als wortel angst en als vruchten haat en geweldpleging.