Ik zou het correct vinden als de Mods/technici uitleg zouden geven, waarom de Hotlinkbeveiliging is ingebouwd
Lijkt me logisch. Maar ergens was iets mis gegaan: toen ik las dat iemand er problemen mee had, had ik het gelijk weer ongedaan gemaakt.... dacht ik. Vandaar dat ik het verder niet had toegelicht. Maar kennelijk was er iets mis gegaan met uploaden waardoor de beveiliging bleef bestaan.
Om nu toch maar even uit de doeken te doen wat het precies is (de toelichting van Begljm was redelijk, maar voor de volledigheid nog maar even dit):
Hotlinken is inderdaad het opvragen van afbeelingen van onze server voor een site die niet van ons is, wat dus wel ten koste zou gaan van onze bandbreedte (en wat dus ook geld kost).
Hier is iets aan te doen, namelijk iedere keer wanneer een plaatje wordt opgevraagd controleren vanaf welke server dit verzoek komt. Is het niet onze eigen server, dan wordt een alternatieve afbeeling getoond. Het principe is eenvoudig, maar kennelijk ging er toch ergens iets fout...
Vooralsnog is deze functionaliteit overigens niet echt nodig: er zijn weinig afbeeldingen die we zelf hosten (het meeste staat immers op imageshack). Wellicht dat we hier echter in de toekomst verandering in brengen, en het installeren van de functionaliteit leek makkelijk en nooit overbodig. Vandaar dat ik het dus vast wilde proberen, maar gezien het resultaat is dit experiment voorlopig toch maar uitgesteld...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic