zpidermen
Artikelen: 0

Probleem met MSN Messenger 7.x

Ik kan sinds kort geen verbinding meer maken met MSN Messenger. Ik heb windows XP SP2 en ik zit achter een router. De router heeft een firewall. Kan iemand mij verder helpen?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
Ger

Re: Probleem met MSN Messenger 7.x

Jouw kennende heb je systeemherstel al geprobeerd? Zo nee, doe dit dan via

Start --> Alle programma's --> Bureau-accesoires --> Systeemwerkset --> Systeemherstel

Volg de stappen die daar staan aangegeven en kies een hersteldatum waarop MSN nog werkte.

Als dat niet werkt, kun je proberen MSN te deïnstalleren op de bekende manier en hier de nieuwste versie (Windows Live Messenger heet het tegenwoordig) te downloaden en installeren. Denk er hierbij wel aan dat je eventuele zelf aangemaakt emoticons en dergelijke opnieuw moet instellen. Je vriendenlijst blijft wel bestaan.

Mocht dat ook niet werken, heb ik niet direct een antwoord. Wat heb je gedaan kort voordat MSN niet meer werkte? Programma's geïnstalleerd, verwijderd, netwerkinstellingen aangepast, andere speciale dingen?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
zpidermen

Ger schreef:Jouw kennende heb je systeemherstel al geprobeerd? Zo nee, doe dit dan via  

Start --> Alle programma's --> Bureau-accesoires --> Systeemwerkset --> Systeemherstel

Volg de stappen die daar staan aangegeven en kies een hersteldatum waarop MSN nog werkte.
Systeemherstel is helaas geen optie. De problemen begonnen op een oude computer, maar op de nieuwe computer heeft MSN nog nooit gewerkt, dus daarom heeft systeemherstel geen zin.
Als dat niet werkt, kun je proberen MSN te deïnstalleren op de bekende manier en hier de nieuwste versie (Windows Live Messenger heet het tegenwoordig) te downloaden en installeren. Denk er hierbij wel aan dat je eventuele zelf aangemaakt emoticons en dergelijke opnieuw moet instellen. Je vriendenlijst blijft wel bestaan.
Ik heb zowel MSN Messenger 7.0 als de nieuwste versie van MSN Live Messenger gedownload en geinstalleerd, en beiden kunnen niet connecten.
Mocht dat ook niet werken, heb ik niet direct een antwoord. Wat heb je gedaan kort voordat MSN niet meer werkte? Programma's geïnstalleerd,  

verwijderd, netwerkinstellingen aangepast, andere speciale dingen?
MSN heeft op de vorige computer in eerste instantie wel gewerkt, maar op een gegeven moment lukte dat niet meer. Ik weet niet wat er op de oude computer is gedaan rond het moment dat MSN connectie problemen kreeg.

P.S. Op de nieuwe computer zit Windows Firewall die ik tijdelijk heb uitgeschakeld. Ik vermoed dat het probleem te maken heeft met de in de router ingebouwde firewall.
CloudedHeaven

Het enige zinnige dat ik je kan vertellen is eventueel: special applications op router intstellen, als je router die mogelijkheid heeft.

Heb ik zelf nog nooit hoeven te doen dus gedetailleerder kan helaas niet.

Eventueel proberen of je de firewall van de router tijdelijk kunt uitzetten. Zou ook in de handleiding van het router moeten staan.

Het zou kunnen zijn dat je dan een pc in de configuratie van het router moet selecteren en hem dan achter de firewall uit halen.

Wanneer hij het dan nog niet doet dan weet je dat het niet aan het router ligt :)
Ger

De firewall uitschakelen zou niet moeten hoeven, je moet in dat geval gewoon toestaan. Normaal gesproken zouden ook de verbindingsinstellingen goed moeten staan in MSN, dat hoort automatisch te gebeuren. Je kan dit bekijken via extra, opties, tabblad verbinding. Als er een probleem met de verbinding is kun je deze instellingen aanpassen. Je kan ook de probleemoplosser starten, maar meestal schiet je hier niet veel mee op is mijn ervaring.

Dan blijft dus inderdaad de router over. Ik moet je helaas bekennen dat ik hier weinig ervaring mee heb, maar je hoort deze te kunnen benaderen vanaf je computer. Dit hoort in de gebruikershandleiding te staan van je router. Meestal is het een kwestie van een bepaald IP adres intypen in je webbrowser. Hoe die instellingen eruit zien verschilt per router, dus daar kan ik je niet verder mee helpen (tenzij het een sitecom is). Maar ik heb goede hoop dat je kan zien waar de betreffende instellingen kan wijzigen.

Succes iig!
- Jimi Hendrix -
zpidermen

De router is te benaderen via 192.168.1.1 en in het menu van de router zie ik dat de firewall enabled is, maar ik kan deze nergens disablen. Ook weet ik niet hoe ik poorten open kan zetten. Heeft dat misschien iets met de NAT te maken? Maar goed, dat MSN gedoe heeft op zich geen haast meer, want m'n eigen harde schijf is vanavond gecrasht en ik ben 60 gb aan data kwijt... :) ***** partition magic
Phys

ik ben 60 gb aan data kwijt... :) ***** partition magic
Daar had ik ook ooit last van bij Partition Magic! Je weet wat ze zeggen: altijd backuppen (beetje lastig bij 60 gb haha)!
Ger

Ai, da's vervelend! Maar blijkbaar heb je een andere PC, dus zou ik even proberen aan de gang te gaan met een data recovery programma. Ik weet van mijn broer die dat ook gehad heeft ongeveer een jaar geleden dat hij ongeveer 80% van zijn data nog terug heeft kunnen halen. Ik zal eens even kijken welk programma dat was.

-edit-

Ik weet niet zeker of mijn broer dit ook gebruikt heeft, maar het is iig een goede bij mijn weten:

http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/welcome.htm
- Jimi Hendrix -
Rude

Heb er zelf ook eens last van gehad (bij messenger live)

dit werkte toen:

bron: http://www.msgforum.nl/showthread.php?tid=1468

>

>1. Sluit messenger compleet

>2. Ga naar Start > Uitvoeren

>3. Type "regedit"

>4. Open "HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoft"

>5. Verwijder de folder MSNMessenger

>

>Daarna zal Messenger weer normaal inloggen.

>

>of...

>

>Als je liever zelf niet de registry edit, voer dan dit kleine reg. file

>uit:

>Remove Messenger Settings
Het is zwart met een witte dop en het lijnt je opstelling uit... Calibrero

Het is groen en het synchroniseert je signaal... Kermit de Trigger

Als je teveel energie hebt, kun je beter een andere baan zoeken.
zpidermen

Rude schreef:Heb er zelf ook eens last van gehad (bij messenger live)

dit werkte toen:

bron: http://www.msgforum.nl/showthread.php?tid=1468

>

>1. Sluit messenger compleet

>2. Ga naar Start > Uitvoeren

>3. Type "regedit"

>4. Open "HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoft"

>5. Verwijder de folder MSNMessenger

>

>Daarna zal Messenger weer normaal inloggen.

>

>of...

>

>Als je liever zelf niet de registry edit, voer dan dit kleine reg. file  

>uit:

>Remove Messenger Settings
Zojuist geprobeerd echter nog steeds zonder resultaat. Ik ga de fabrikant van de router een mailtje sturen met hoe je de ingebouwde firewall tijdelijk uit kan schakelen of omzeilen. Ik zou niet weten waar het anders nog aan zou kunnen liggen [rr]
natuurkunde-nerd

Ga eens naar msn -> extra -> opties -> verbindingen-> druk dan op vernieuwen, helpt vaak!
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)

Terug naar “Informatica en programmeren”