Oke... ik zal proberen het uit te leggen. Al ben ik als bioloog geen theoretisch natuurkundige.
Daar gaat ie...
Het ZPE is verantwoordelijk voor het instandhouden van electronen om hun stabiele baan om de kern. Electronen immers zenden altijd energie uit.. ook in hun stabiele baan. Dit energie verlies zou moeten resulteren in een electron dat vanuit zijn baan in de kern valt. Maar dat gebeurd niet. De ZPA voorziet de electron van quatum stoten energie. Deze zijn berekend, en precies even groot als de energie die het electron verleist in zijn loopbaan om de kern.
ZPE is echter net als fotonen, een verschijnsel met een duaal karakter. De energie verschijnt soms in deeltjes. Deze deeltjes gedragen zich volgens het onzekerheids principe van Heisenberg. Ik persoonlijk zie het als het overgaan van energie in massa en weer terug.
Deze activiteit is het hoogst in de buurt van electronen en protonen.
Lichtsnelheidsmetingen geven aan dat de ZPE toeneemt.
Als de ZPE toeneemt neemt ook de wolk van ZPE-deeltje rond de electronen en protonen toe. Dus wordt de massa van het atoom anders.
Nu moet ik op dit punt toegeven dat die berekening wat boven mijn pet gaat. In iedergeval komen daar wat formules tevoorschijn zoals de max plankconstante en zo. Maar in iedergeval gaat het electron minder snel trillen (of het electron gaat langzamer om zijn baan). Dit is weer gekoppeld gedrag van een molecuul. Dus ook aan de halfwaarde tijden van het element.
maw de huidige dateringsmethoden gaan uit van een constant verval van bv uranium in lood. Terwijl op t=0 het verval vele miljoenen maal groter was.
Volgens die zelfde methode is de aarde dan dus plots hoogstens enkele 10 duizenden jaren oud.
Dus moet een verklaring gezocht worden voor het onstaan van leven tot aan de mens met enkele duizenden jaren ipv de 1.4 miljard jaren die we nu denken te hebben.
En tijd is een van de fundamentele pijlers van de evolutie. Dus moet de evolutie theorie dramatisch worden aangepast.
Hoe het een en ander zit met die massa toename en van electronen en de steeds langer wordende halfwaardetijden vindt je hier.
http://www.setterfield.org/report/report.html
Ik had een duidelijkere link maar diue kan ik niet meer vinden. Misschien staat die op school in mijn computer. Als ik hem vindt zal ik hem ook nog plaatsen.