dysprosium
Artikelen: 0

[Materiaalkunde] natrium detecteren met metaaldetector

hallo,

reageert een metaaldetector eigenlijk op natrium? puur interesse,

want een metaaldetector reageert niet op alle metalen ( titanium, bril)

en waarom reageert een metaaldetector eigenlijk op metalen?

lars
Heezen

Re: [Materiaalkunde] natrium detecteren met metaaldetector

Hahahhaah, netalsof je natrium in de grond vind :)
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.
aaargh

Puur niet, maar in verbindingen heel veel, en verbindingen veranderen de magnetishc eigenschappen niet zoveel.

Maar even ontopic. Dit hangt af van detector tot detector. Natrium geleidt elektriciteit uitzonderlijk goed, dus diegene die inductiestromen deteceren zullen er goed mee omkunnen. Maar het is wel amper magnetisch aantrekbaar.
Heezen

aaargh schreef:Puur niet, maar in verbindingen heel veel, en verbindingen veranderen de magnetishc eigenschappen niet zoveel.

Maar even ontopic. Dit hangt af van detector tot detector. Natrium geleidt elektriciteit uitzonderlijk goed, dus diegene die inductiestromen deteceren zullen er goed mee omkunnen. Maar het is wel amper magnetisch aantrekbaar.
Oh, nooit geweten dat de magnetische eigenschappen hetzelfde bleven :) .
klazon
Pluimdrager

en waarom reageert een metaaldetector eigenlijk op metalen?
Het belangrijkste effect is dat metalen stroom geleiden. De zendspoel van de detector induceert een stroom in het metaal, en die stroom veroorzaakt een wijziging in het magnetisch veld die weer door de ontvangstspoel van de detector wordt opgemerkt.

Wat wil je overigens met deze informatie? Want volgens mij komt natrium niet in vaste vorm in de grond voor.
Benm

Puur niet, maar in verbindingen heel veel, en verbindingen veranderen de magnetishc eigenschappen niet zoveel.

Metallisch natrium is een geleider, de zouten en andere verbindingen zijn dat normaliter niet - die kun je dus met een detector niet vinden.
dysprosium

zomaar even uit nieuwschierigheid, maar bedankt mensen,

lars
wombat

aaargh schreef:Puur niet, maar in verbindingen heel veel, en verbindingen veranderen de magnetishc eigenschappen niet zoveel.

De verbinding veranderd zeker de magn.eigenschap. Zelf de kristalstructuur in een metaal zelf verandert de magn. eigenshappen.

De metaaldetector produceert een magn. veld. Afwijkingen hiervan doordat je bij ferro of non-ferro metalen, instelbaar, komt wordt hoorbaar door een pieptoon of een wijzertje.

Als je titanium bril niet reageert is de detector niet erg gevoelig.

Een goede detector registreert zelfs de vulling (amalgaam) in een kies.
Het eerste wiel was echt niet rond
aaargh

Wat heb ik de laatste tijd? Natuurlijk ben ik volledig fout in mijn berichtje, sorry.
wombat

Wat heb ik de laatste tijd? Natuurlijk ben ik volledig fout in mijn berichtje, sorry.

Geeft niets, ikzelf ben af en toe ook verstrooid. Als ik niet verstrooid ben ga ik vlug even op deze site kijken en type her en der wat mogelijke antwoorden.
Het eerste wiel was echt niet rond

Terug naar “Constructie- en sterkteleer”