Je hoeft me niet serieus te nemen maar heb jij een betere verklaring?Zucht... maar jou lijken wel meer dingen "logisch" die ook totaal niet in overeenstemming zijn met experimentele resultaten... En wat jij hier zo "logisch" vind klopt volgens mij ook niet.rudeonline schreef:Waar komen de planeten dan vandaan? Ze waren er in elk geval niet eerder als de zon..dus lijkt mij gewoon heel logisch dat wij een soort afgekoelde brokstukken van de zon zijn.
Serieus geinteresseerden in de vraag of er meer planeten of sterren zijn: trek je niet al te veel aan van de posts van rudeonline. De vraag of er meer planeten of sterren zijn is zeker een interessante vraag, maar het antwoord is gewoon niet bekend en zal zeker afhangen van je definitie van 'planeet'. Overigens: als ik zou moeten gokken (met een redelijke definitie voor planeet, zodat Pluto wel een planeet is), dan zou ik gokken dat er waarschijnlijk beduidend meer planeten dan sterren zullen zijn.
Waarom zouden er niet meer planeten kunnen zijn. Onze ster heeft er 9 in ook nog eens een aantal mane, nog meer als planeten.
In ieder geval kunnen er niet minder zonnen als planeten zijn. Ze moeten ten slotte ergens omheen kunnen draaien.