PdeJongh
Artikelen: 0

Computerwerk Vergroot Kans Op Trombose

Mensen die in gespannen toestand onafgebroken zittend werk verrichten, hebben een grotere kans op het ontstaan van bloedproppen in hun aderen.

Dat blijkt uit onderzoek van het ‘Medical Research Institute of New Zealand’ (MRINZ). 34 procent van de mensen die met tromboseverschijnselen moeten worden opgenomen, deed zittend werk.

Lees meer... Elsevier
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Cycloon

Re: Computerwerk Vergroot Kans Op Trombose

Ha dat lijkt me wel logisch, de andere 66 procent werkt natuurlijk altijd rechtstaand. Volgens mij is dat gewoon de verhouding van werkenden, 34 procent zit, 66 procent staat.
natuurkunde-nerd

@ Cycloon: Zou goed kunnen :)
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)
Rogier.V

Maar moeten werkgevers hier iets aan doen? En zo ja, wat zouden ze hier aan moeten doen? Mij lijkt het nogal moeilijk om het echt tegen te gaan, je moet gewoon zorgen dat je niet een te lange tijd alleen maar zit. Ga desnoods om het uur even heen en weer lopen ofzo.
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'
jdbol

Bij ons werk verschijnt er na een uur een pop-up die je herinnert aan rsi voorkomende oefeningen. Handig, maar ook wel irritant. :)
Weet iemand hoe ik deze tekst kan aanpassen?

Terug naar “Wetenschappelijk Nieuws”