hoi, alvast bedank voor je reactie maar ik wil toch er even op terug komen
vraag
volgens de wetenschap zouden de rest van alle elementen in sterren ontstaan en afgestoten worden als sterrenstof, hoe kan dan bv goud onstaan als je eerst alleen maar waterstof hebt??
antw
Binnen in een ster vind kernfusie plaats. Kleine atomen fuseren hierdoor tot grotere atomen waardoor steeds zwaardere elementen ontstaan.
ok dat begreep ik ook maar als je 2 of meer H atomen fuseert krijg je dan niet gewoon een zwaarder watersof atoom?? of zeg jij dat je als je meedere H atoomen fuseert dat je dan daadwerkelijk een ander atoom krijgt??
vraag
alle materie die afgeworpen is van af de bigbang bezit een roterende kracht echter dat zou moeten betekenen dat alle melkwegen de zelfde draairichting moeten hebben..
antw
Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik zie geen enkele reden waarom alle melkwegstelsels dezelfde draairichitng moeten hebben.
ok er zijn verschillende theorieen over de rotatie die we waarnemen in de ruimte
maar ik las een tijd terug dat alle draaiende materie in de ruimte hangt die rotatie te danken heeft aan de orginele rotatie van de energiebal die overging tot de big bang.. als dit zo zou zijn lijkt het mij dat die materie ook de zelfdekant op zou moeten draaien omdat als een object op een ronddraaide plaat zit en er afgeworpen wordt door de uitwaardse kracht heeft dat object de zelfde draairichting,,daarom vraag ik als het niet zo is dat je het gewoon op zijn kop ziet.
en als deze therorie onzin is waarom draaien dan de melkwegen?
vraag
alle materie die afgeworpen is na de bigbang bezit een bepaalde massatraagheid
zo doende zou je zeggen dat langzamerdehand deze materie die kinetise enerie zou verliezen,onze planeet draait nu langzamer dan 60millioen jaar terug , hoe kan het dan dat melkwegen nu nog aan het versnellen zijn???? een soort antiekracht??
antw
De uitdijing van het heelal wordt volgens de moderne theorieën veroorzaakt door vacuum-energie. Maar deze energievorm wordt nog nauwelijks begrepen.
[/quote]
jja ok ik zal hier niet op doorgaan 0 punts energie is idd een beetje lastig onderwerp
nou ik weet dat ik een beetje lastige domme klant ben maar toch, ik vind het leuk om over dit soort dingen na te denken dus in iedergaval alvast bedankt