Ik vind dat wel terecht (kijken naar het toekomstperspectief van de patiënt) maar dat was al duidelijk voor iedereen .
Mijn grote bezwaar, waarom ik zeker weiger om donor te zijn, is dat ik geen eigen verklaring kan opstellen waaraan ze zich moeten houden. Dan nog zou ik er huiverig voor zijn, ik ben daar eerlijk in, maar misschien zou ik het dan nog overwegen.
Ik herhaal deze prikkelende stelling van Rogier nog even (goede stelling, moeilijk te beantwoorden):
Wat vinden jullie? Ik ben geneigd niet akkoord te gaan met deze stelling omdat ik vind dat je de bereidheid van het ontvangen van organen niet over één kam kan scheren met de bereidheid om organen te doneren. Wanneer je organen doneert ben je al dood en dat maakt de emotionele lading heel anders dan wanneer je organen ontvangt als je zwaar ziek bent maar het is moeilijk om mijn gevoel hierover precies te verwoorden. Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze stelling.Ok, als we dan rekening houden met ieders opvattingen over metafysische gevolgen van orgaandonatie, wat vind je dan van wat ik hierboven voorstelde: iedereen heeft keuzevrijheid wat betreft orgaandonatie: je mag zelf weten of je voor of tegen bent. Als je tegen bent, hoef je geen organen te doneren. Maar dan ontvang je natuurlijk ook niks, je was immers TEGEN orgaandonatie!