Willem1970 schreef:Komen we dan uit op de zeepkist met zeepbellentheorie die allen universa`s voorstellen? Een constante geboorte en dood van zeepbellen bestaand parallel naastelkaar? Een zeer fascinerende gedachte...
De zeepkisttheorie trek ik altijd door naar mijn eigen voorstelling. Een groot aquarium waarin de mooiste dingen gebeuren. Je kunt je afvragen wie er kijkt naar dit aquarium en of het bevalt?
Hopelijk beweer je niet DAT er iemand naar dat aquarium kijkt ,dat valt nl niet onder wetenschap maar onder religie.
En of dat bevalt ?
Smaak? :)Beter niet inzoomen op de aarde ,dan,ofwel?
Zeepbellen is een ietwat 'andere 'kijk op dingen ,maar een multiversum lijkt mij nog steeds de beste 'voorspelling'die moderne natuurkunde/kosmologie/meteenpietsie kansberekening kan maken wat betreft de grote wijde niet-waarneembare ruimte die er waarschijnlijk moet zijn .
We merken daar absoluut niks van, geen boodschappen uit de toekomst bijvoorbeeld.Schijnt een bijzonder hardnekkige onvolkomenheid in eigen onze toekomstige technologie te zijn overigens ,so much for human technology,haha.Of we halen de volgende 1 of 2 millenia niet ,of 3 of 5. Puzzeling om je 5 millenia na nu voor te stellen ,niet? Als die er al komen voor ons ,that is.
Toch lijken er over een miljoen millenia nog steeds geen mensen te zijn met een tijdmachine om een simpele boodschap te sturen ,of ze sturen nooit iets naar éerder'dan zeg 2500. Blijft voor ons nogal lullig natuurlijk
Maar humor hebben ze dan wel!
Het zijn (ook)fascinerende gedachten en ik laat me een beetje gaan ,sorry als het niet helemaal in dit topic past