Daarnaast, jij hebt nu zoiets van 'Ze moeten nu vanalles voor mij doen'. Maar de volgende keer is het misschien degene die jou nu helpt, die hulp nodig heeft. Dan zal jij waarschijnlijk evengoed helpen. Dat zit gewoon in het sociale deel van de mens; elkaar helpen wanneer het nodig is.
Inderdaad, ik voeg hier nog aan toe dat dit er voor zorgt dat de mensen meer een band met elkaar vormen. Juist doordat we elkaar soms nodig hebben krijgen we een band met elkaar en dat maakt het leven toch een stuk interessanter dan wanneer je alleen door het leven gaat.
Ik snap niet waarom het skateboarden op een normale vlakke weg risicozoekend zou zijn.
Het is niet bepaald dat zo'n ongeluk dan op de loer ligt, zeker niet meer dan bij bijvoorbeeld voetbal, volleybal of turnen.
Als je van zo'n betonnen halfpipe zou afgaan zonder bescherming dan vraag je er om (met bescherming misschien ook
) maar gewoon op straat wat skateboarden is in mijn ogen niet zo gevaarlijk zolang je het drukke verkeer wat mijdt en beschermers draagt (wanneer je snelheid maakt en stunts uithaalt).
En dat wat er met je vriendin gebeurt is sta ik van te kijken. Dat is wel veel pech hebben. Ik heb zelf ook op judo gezeten, maar nooit echt een ernstige verwonding gehad (ik heb zo'n 5 a 6 jaar op judo gezeten).
Ik weet niet hoe jouw niveau van judo was maar het risico op blessures stijgt natuurlijk enorm met het niveau van de judoka. Als 2 goede judoka's tegen elkaar vechten dan bewegen ze sneller en dynamischer, vaak ook met meer kracht (een betere techniek zorgt hier al voor maar ze zijn vaak ook wat sterker).
Ze heeft nu gewoon wat pech gehad. Die geblesseerde arm zou wel eens kunnen zijn veroorzaakt doordat ze al last had van haar knie en daardoor wat forceerde. Tot 2 jaar geleden had ze niets voorgehad.
Het enige wat je kan doen om blessures te voorkomen is er voor zorgen dat je fysiek en mentaal fit bent. Verder moet je natuurlijk rust nemen als je voelt dat het niet goed is en gewoon weten wanneer je je moet laten werpen.
Was het al lang geleden dat je stopte met judo?
Het verbaasd me dat iemand die 5 jaar judo heeft gedaan zich met gestrekte armen laat vallen, normaal leer je deze foute reflex dan toch af.
De armpjes zijn niet aangepast om zo'n kracht op te vangen.