dirkwb
Artikelen: 0

[regeltechniek]

Zie de opdracht:

http://img87.imageshack.us/my.php?image=90398180wg4.png

Ik moet de overdrachtsfunctie vinden maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken?
Quitters never win and winners never quit.
Franske

Re: [regeltechniek]

Zo, hadden ze niet een simpeler blokschema kunnen nemen?

Ik zou in ieder geval alle deel resultaten een eigen variabele geven. Na het optelpunt met "w" noem je het resultaat bijvoorbeeld "e". Volgens mij vind je dan voor "e": e=w-zG6-zG4. De uitgang voor G1 noemen we bijvoorbeeld "k", voor k vind je dus: k=eG1, etc.

Later werk je dit dan uit naar een betrekking voor z en w en vandaaruit reken je de overdracht uit.

(veel werk)
"I can't stand burnt toast. I loathe bus terminals. Full of lost luggage and lost souls. Then there's unrequited love, and tyranny, and cruelty." (the 7th Doctor)
EvilBro

Ik moet de overdrachtsfunctie vinden maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken?
Regel van Mason.
jabw

Regel van Mason.
Mason?... Staat niet in m'n wiskunde boek. :-(
bram2

Mark-123

Hij lijkt misschien moeilijk, maar valt heel erg mee!
dirkwb

Het is wel heel moeilijk mark! Vooral de plussen en de minnen die binnen de terugkoppelingen zitten maken me het moeilijk. Maar Mark kan jij me uitleggen hoe je het aangepakt hebt dan?

En weten jullie of de opdracht sysic binnen matlab 7.2 een oplossing kan bieden, ik ben het aan het bekijken maar ik heb er moeite mee het te begrijpen. Ik heb het op de analysitsche manier geprobeerd maar dat is gekkenwerk.
Quitters never win and winners never quit.
Mark-123

Het is wel heel moeilijk mark! Vooral de plussen en de minnen die binnen de terugkoppelingen zitten maken me het moeilijk. Maar Mark kan jij me uitleggen hoe je het aangepakt hebt dan?
Ik heb nog helemaal niets aangepakt, en of het moeilijk is, dat is subjectief. Wat bedoel je met de plussen en minnen binnen de terugkoppelingen? Wat is daar moeilijk aan? Min = negatieve terugkoppeling, en plus = positieve terugkoppeling, akkoord? Laat me eerst eens wat duidelijker zien waar je vastloopt, dan kan ik je verder helpen... Kijk ook hier eens, hier staan wat basic blokschema-manipulaties uitgelegd: http://www.chem.mtu.edu/~tbco/cm416/transfunc.html

Groeten,

Mark
Sjakko

Zo ik heb de som uitgewerkt. Er zal ongetwijfeld wel een foutje inzitten maar ik denk dat de aanpak wel goed is:

Afbeelding
Sjakko

Uiterst bevredigend toch weer, zo'n doodse stilte. Kom je er nu een beetje uit?

Terug naar “Elektrotechniek”