Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
de grijze muis
Artikelen: 0

Re: Armeense genocide door media steevast tot feit verheven

Helemaal mee eens,Ger. Echter als iemand bewust neerschrijft dat hij/zij geen interesses heeft, wat heeft het dan voor zin, om iemand die alleen het officiele Turkse standpunt weergeeft in een topic en forum, waar ipv grijze muizen, de grijze wolven (graag geziene:) posters zijn, zoals uit hun taalgebruik valt afteleiden, nog eens van ander materiaal te voorzien?

Helemaal niet toch?

Poster zegt zelf immers geen interesses te hebben, dat geldt dan toch ook voor geschiedenis, maatschappij, of wat dan ook?

Niet iedereen is moedig om zich tegen het officiele staatsstandpunt te verzetten, men draait het gevang in of wordt neergeknald, dat begrijp ik allemaal. Men moet wel heel moedig zijn om dat standpunt te verkondigen als men een Turks paspoort heeft en regelmatig in Turkije verblijft. Ik verwijt die mensen geen lafheid, ik niet zou weten wat ik zou doen in die omstandigheid.

Er zijn er ook die geen interesse hebben in een verantwoorde meningsvorming door brononderzoek, zoals deze poster in feite van zichzelf schrijft. Dan is toch iedere discussie met hem zinloos?
DeliKadir78

@ de Grijze muis.

Sterk stukje propaganda:)

Heb je ook inhoudelijk iets te melden over de Armeense zaak? Of is Turkije per definitie fout in alles omdat er zoveel foute dingen beschreven worden. Heb je bewijs dat het daadwerkelijk zo is gegaan? Kan je bronnen overleggen?

Ik vind het wel opvallend dat, alles wat Turken aanleveren als officiele regeringsstandpunt wordt gezien (wat dat ook mag zijn) terwijl alles wat een terroristenstaat als Armenie u voorkauwt als zoete koek wordt ingeslikt?

Armenie dat notabene alle moslims en joden zelf heeft uitgeroeid.

Armenie dat Karabagh bezet

Armenie dat geen vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof kent.

Zo'n staat dat als export product 1 terroristme kent en import nummer 1 product de christelijke hulpverlening. Ze verkopen alles voor een paar extra centen. Zij kunnen wel objectief zijn en Turken niet?

Zo'n discussie is niet mogelijk in Armenie. Wat je wel hoort is bijvoorbeeld een tijdje terug een massagraf was ontdekt van 2000 jaar oud. Armeniers sturen een bericht de wereld in met dat daar waarschijnlijk Armeniers zijn afgeslacht in 1915.

(Dat bereikt de Nederlandse media wel)

Een Armeense historicus wil daar onderzoek doen, en dat mag van de Turkse geschiedkundige instituut. Dat zou een doorbraak hebben betekent in de relatie tussen Armeense en Turkse historici. Helaas moest hij onder druk van fanatici in Armenie deze afspraak af zeggen.

(Dat bereikt de Nederlandse media niet)

Turkije heeft niets te verbergen, alle archieven zijn open en toegangkelijk voor iedereen. De Archieven in Boston USA van de Armeniers wordt heden ten dage nog steeds niet vrij gegeven. Waarom niet? Eerst kwamen de Armeniers met het smoesje dat ze dat financieel en organisatorisch niet konden trekken. ( Armenie is een van de armste landen van de wereld)

Turkije boodt aan om de kosten zelf te betalen. Noem het maar. 10 miljoen? 20 miljoen dollar? De Armeniers gingen ook daarop niet in.

PS: Zouden we niet uit moeten gaan van bronnen en feiten in een wetenschappelijke discussie?

En als je zoveel weet over de Armeense zaak. Waarom wil je dat niet delen met ons? In al je oneindige goedheid?

Als je wat kennis krijgt aangerijkt wat je hiervoor niet wist. Is dat geen verrijking voor je? Of is het voor jou belangrijker dat Christenpropaganda overeind blijft, in plaats van waarheidsvinding?

Zo zie je maar dat het aanleveren van ontbrekende stukken van het verhaal gelijk wordt afgeserveerd als zijnde herschrijven van de geschiedenis. Dat in het westen systematisch die ontbrekende stukken niet worden aangeleverd, kan je Turken niet verwijten. En als een Nederlandse Turk dat doet, moet je hem niet gelijk ultranationalisme verwijten. Ik ben de laatste persoon hier op aarde die onderscheid maakt tussen mensen. Ik heb problemen met de gedachten en handelingen van mensen. Niet met de mens an sich. Zo maken Armeniers deel van mijn vriendenkring en hebben wij veel mensen van verschillende komaf in onze familie.

Dus hou je haat ideologie voor jezelf en kom met bronnen die het tegendeel bewijzen in plaats van dat je mij probeert zwart te maken.
Ger

Daar gaan we weer.... :)

Het is de zoveelste keer dat er heen en weer geroepen wordt zonder dat er naar de ander geluisterd wordt. Wat A zegt vindt B bij voorbaat al propaganda van vieze A-ers en A vindt alles wat B zegt vieze leugens van stomme B-terroristen. Ik heb er genoeg van. Blijkbaar trekt dit topic teveel mensen die niet op een fatsoenlijke manier willen discussieren. Jammer voor degenen die het wel willen, maar voor dit topic alleen al zouden we een extra moderator aan kunnen nemen. Dat gaan we echter niet doen.

Er komt een slotje op, en zoals ik hier al zei is het deze keer definitief. Nieuwe topics over de Armeense kwestie zijn tot nader order verboden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Terug naar “Politicologie en Economie”