Nou ben je me even kwijt Phys, ik heb er nergens voor gepleit om van quantum naar kwantum te gaan, integendeel. Ik heb het tientallen jaren geleden gewoon als quantum geleerd, en daar nooit versteld van gestaan. Nu het kwantum is geworden (en ik weet nog steeds niet waarom eigenlijk, misschien dat de eigenaar van die discountzaak met die naam een neefje in de Taalunie heeft??) moet ik het elke keer twee keer lezen.Phys schreef:Nee, ik beweer immers nergens dat de Taalunie goed is; integendeel. Dat schreef ik expliciet eronder!
Je schreef eerst stellig
Jan van de Velde schreef:
Nu ben je echter vóór de verandering van quantummechanica naar kwantummechanica.Ik wil een kort woord van principieel protest laten horen tegen de verandering van quantummechanica naar kwantummechanica. (...) Ophouden met die flauwekul
Och, zolang velen gewoon quantum blijven schrijven blijft dat gewoon in de Van Dale staan en komt het vanzelf een keer terug. Zoniet, dan zal het uitsterven, zal een volgende generatie niets anders dan kwantum kennen en is het probleem óók opgelost. Tót ze het wéér veranderen. En voorbeelden daarvan zijn er ook legio. Ik heb geleerd cadeau en bureau te schrijven. Nog geen tien jaar later kwam er de voorkeursspelling en gingen we kado en buro schrijven. Nu, weer twintig jaar later, zijn we dát net gewend, nu moet het ineens weer cadeau. Goede kans dat het quantum net eender vergaat.Maar goed, ik vind dat de Taalunie het mag veranderen naar quantum.... Zolang dat niet gebeurt (waarschijnlijk erg lang, oftewel altijd) hier ook niet.
Ze kunnen van mij de beaum in, ik doe niet meer mee met die onzin.