Wat bedoelt u met " een inklemming kan geen moment opnemen"?aadkr schreef:Een inklemming kan vertikale en horizontale krachten opnemen , en ook een moment. ( staat de kracht niet vert. of hor. , dan de kracht ontbinden in een vert. en hor. component.)
Een scharnieroplegging kan geen moment opnemen, maar wel vert. en hor. krachten.
Een roloplegging kan alleen vertikale krachten opnemen. Dus bij een scheve kracht moet je die kracht eerst ontbinden in een vert. component en een hor. component. Alleen de vert. component wordt door de roloplegging opgenomen.
Aadkr zegt juist dat een inklemming dat wél kan. Beschouw het als een vaste verbinding.Wat bedoelt u met " een inklemming kan geen moment opnemen"?
Ik snap gewoon niet hoe een moment 'opgenomen' kan wordenAadkr zegt juist dat een inklemming dat wél kan. Beschouw het als een vaste verbinding.
Het spijt me om te zeggen Oktagon, maar ik ben helemaal geen fuifbeest, integendeel. Het ligt wel degelijk aan de scholing. Ik zit in mijn laatste jaar middelbaar onderwijs en we hebben nog nooit een moment bekeken. Dan moet je zelf maar je plan trekken...oktagon schreef:Die tegenwoordige jeugd toch,ze willen in een paar uur statica leren en dan weer gaan feesten.Zal wel aan de tegenwoordige hoge scholing liggen,de meesters,professoren,docenten of hoe al die geleerden worden genoemd,kunnen of willen niet meer uitleggen wat bepaalde bases van studievakken zijn en verwijzen naar engelse zeer gecompliceerde en gedetailleerde studieboeken,waar ze de `ballen `snappen.
Ik bewonder het geduld van Jan en Aad om aan dergelijke rijwielherstellers ,een enkele serieuze daargelaten, nog info te geven!
Ik wacht de volgende reacties met belangstelling tegemoet en wens iedereen overigens een mooie en prettige Pasen!
onder andere ja. We kunnen hier weer de zoveelste discussie over studiehuis e.d. beginnen, maar daar heeft niemand wat aan, ook en vooral Scofield niet.Zal wel aan de tegenwoordige hoge scholing liggen,de meesters,professoren,docenten of hoe al die geleerden worden genoemd,kunnen of willen niet meer uitleggen
Ik dacht dat een moment liet zien in hoeverre een voorwerp naar één kant zal draaien bij inwerking van een kracht, of zit ik er compleet naast.wat weet je wél van momenten?
Jazeker.Moment= kracht x arm, klinkt bekend?