De spelling ter zijde gelaten stel ik me de vraag wat er gebeurd is met het afmaken van woorden. Meer en meer kunnen jongeren blijkbaar niet meer spellen, geen goede zinnen meer samenstellen of gebruiken ze een massa afkortingen die vlot lezen onmogelijk maken.Ik vindt het enorm erg voor je dat je dat allemaal hebt moette meemaken , je twee kindjes hebt moette afgeven , ik kan er natuurlijk ni over mee spreke ik ben tenslotte maar 17 , maar ik kan me wel inbeelde hoe jij je moest voele!
ik vindt het echt heel erg , het is tenslotte iets van jezelf , en het dan moette afgeven dat is onmogelijk ...
het leven is soms ni eerlijk !!!!!!!
Ik denk persoonlijk dat veel door het chatten komt. Ik merk zelf dagelijks als ik met jonge mensen chat dat ze niet de moeite nemen om te typen en blijkbaar wordt dat ook doorgetrokken naar mails, brieven, ...
Wat is jullie mening, wordt onze taal armer of valt het mij gewoon op omdat ik ouder word?
Voor degenen die op school zitten ... krijgen jullie voldoende nederlands??? Lezen jullie nog boeken of is het alleen internet??? Is het nog steeds zoals in mijn tijd dat je ook op een test geschiedenis punten kan verliezen als je schrijffouten maakt???
Wat denken jullie als jeugd over je manier van schrijven?
'k Hoop dat ik dit op de juiste plaats heb neergegooid