Moderator: Rhiannon
is nonsens. De wet is al veel eerder aangenomen.De verklaring voor dit hypocriet stukje wetgeving moet natuurlijk niet ver gezocht worden: de ChristenUnie zit de volle 5 minuten mee in de Nederlandse regering, en de poppen gaan aan al het dansen. Arm Nederland!
Ik vind dat toch maar een magere reden. Hoeft een rechter zich dan ook niks aan te trekken van nieuwe of veranderde wetten, als hij al voor die tijd rechter was en het niet strookt met zijn geloof?Het gaat erom dat als de regel is ingevoerd na je indiensttreding als trouwambtenaar én het gaat tegen je geloofsprincipes in, je mag weigeren homoparen te trouwen.
Inderdaad; de maximum snelheid op snelwegen wordt verhoogd maar agenten die voor xx-xx-xxxx in dienst zijn gekomen mogen nog flitsen bij 120. Beetje absurd.Rogier schreef:Ik vind dat toch maar een magere reden. Hoeft een rechter zich dan ook niks aan te trekken van nieuwe of veranderde wetten, als hij al voor die tijd rechter was en het niet strookt met zijn geloof?
Het lijkt mij dat als je bepaalde taken niet kunt of wilt uitvoeren vanwege wat-dan-ook (bijvoorbeeld je geloof), dat je dan gewoon ongeschikt bent voor dat werk.
Of wat nu als een rechter of ambtenaar zich later (nadat hij al in dienst is getreden en bepaalde wetten of regels al zijn ingevoerd) bekeert tot een bepaald geloof... Wat heeft dan prioriteit?
Ja althans, mits harder rijden tegen hun geloof is natuurlijk.Inderdaad; de maximum snelheid op snelwegen wordt verhoogd maar agenten die voor xx-xx-xxxx in dienst zijn gekomen mogen nog flitsen bij 120. Beetje absurd.
Nee toch niet. Ik citeer het bovenvermelde krantenartikel: "De passage over het homohuwelijk is in het regeerakkoord opgenomen op verzoek van de ChristenUnie, die waarborgen wilde voor de rechten van ambtenaren met gewetensbezwaren."Ger schreef:Even een snelle reactie. Dit:
is nonsens. De wet is al veel eerder aangenomen.
Oh ja, mijn fout. Alleen een religieuze levensovertuiging staat boven de wet; eventuele logisch beredeneerde en onderbouwde gewetensbezwaren moeten per definitie buigen voor de wet.De kerk van 120km/h?
Een rechter kan zodra hem dit duidelijk word zich terugtrekken (verschonen) van de zaak, het wordt dan toegewezen aan een andere rechter. (meer)Ik vind dat toch maar een magere reden. Hoeft een rechter zich dan ook niks aan te trekken van nieuwe of veranderde wetten, als hij al voor die tijd rechter was en het niet strookt met zijn geloof?
Ger schreef:Er zit iets meer achter dan niet willen. Het gaat erom dat als de regel is ingevoerd na je indiensttreding als trouwambtenaar én het gaat tegen je geloofsprincipes in, je mag weigeren homoparen te trouwen.
Al ben je nu een overtuigd gelovige en keihard tegen het homohuwelijk, als je pas trouwambtenaar bent geworden na de invoering van het homohuwelijk, heb je niets te zeggen en moet je gewoon je plicht uitvoeren. Dan wist je immers al voor je indiensttreding dat je homoparen zou moeten gaan trouwen.
Dit is de definitie van intolerant zijn. Geen ruimte in de samenleving voor minderheden. De wil van de meerderheid is absoluut.Je kunt niet verwachten dat je omgeving zich aanpast, jij zult je aan moeten passen, het zijn jouw overtuigingen tenslotte.