Mr.Nice.Guy
Artikelen: 0

Van vloeibaar naar vast.

Dag allemaal,

Ik heb een probleem in mijn kelder. Namelijk vocht...

Ik moet de muren beschermen van buiten af of breken af. Ik kan niet graven rond mijn huis omdat de gelijkvloers breder is dan de kelderverdieping en omdat de weg (straat) pal tegen mijn huis ligt.

Ik ben op zoek naar de naam van dat stof die vast wordt bij vermenging met water... Ik weet dat dat bestaat omdat ik het in een wetenschappelijke programma heb gezien op (toenmalig) BRT (6-7) jaren geleden. (Ze gebruikten toen dat product om de kelderverdieping van een Groot Kerk of Kathedraal te verstevige).

Ik dank alvast voor jullie hulp.

PS: Als deze vraag niet past in deze form, gelieve me te verontschuldigen.
*gast_hzeil_*

Re: Van vloeibaar naar vast.

Ik denk dat U bentoniet bedoelt, een kleisoort met een heel grote affiniteit tot water zodat je er een pasta van kunt maken.
Jan van de Velde
Moderator

Alleen wordt bentoniet niet vast in contact met water. Het zou, ingespoten in de grond rond de kelder, de waterdoorlatendheid van de grond rond de kelder sterk kunnen verlagen. Gedroogde bentoniet (leverbaar in korrelvorm) heeft daarnaast nog de eigenschap dat het sterk zwelt in contact met water, en daarmee een vrijwel water-ondoorlatend geheel vormt waarmee je boorgaten e.d. nagenoeg vloeistofdicht kunt afsluiten.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
*gast_Mr.Nice.Guy_*

Dank u voor uw antwoord, maar alleen is het dat niet wat ik zoek ...

Het betreft een vloeistof (die ik in mijn geval kan inspuiten in de muren) ... 10 seconden na vermenging met water wordt het vast ...

Terug naar “Anorganische chemie en elektrochemie”