Ik bereken inderdaad alles met de 'echte' eenheden, en daarna vertaal ik ze pas naar scherm coördinaten. Ik denk dat ik de formule nu wel begrijp. Maar dan heb ik toch nog een vraagje. Als ik met die formule die vector heb uitgerekend, kan ik dan de planeet verplaatsen met die cijfers van de vector, of dient er nog iets anders te gebeuren?
Want zoals ik het nu zie, zit er geen component van tijd of iets dergelijks in. Dus als ik de formule voor elke planeet 60 keer per seconde uit laat voeren, worden - volgens mij - altijd dezelfde waarden teruggegeven. En als hij elke keer - zoals in Brinx' voorbeeld - 3 x en 4 y gaat, dan verdwijnt die planeet snel van het scherm. Volgens mijn - vaak onnavolgbare logica - zou de formule toch ook ene richting of iets dergelijks moeten hebben? Als die planeet binnen geslingerd wordt van links, zou je andere waarden verwachten dan als hij binnen geslingerd wordt van rechts.
Laat het me alsjeblieft weten als ik onzin uitkraam, dan weet ik dat ook weer.
Archer