Cycloon
Artikelen: 0

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Stef schreef:Bedankt, dit is erg handig om formules in word duidelijker te maken.

Maar nog even een vraagje, als ik zulk een latex 'afbeelding' wil maken, moet ik dit steeds hier op het forum maken en vervolgens voorbeeld bericht doen en dan de afbeelding kopieren ?

Ik neem aan dat dit makkelijker kan.

Deze afbeeldingen afdrukken geeft trouwens heel slechte kwaliteit.
PdeJongh

Deze afbeeldingen afdrukken geeft trouwens heel slechte kwaliteit.
Jep. Maar gelukkig heeft Word zelf een vergelijkingseditor, waarmee je wel mooie formule's krijgt
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
eendavid

Hoewel deze naar mijn mening verschrikkelijk onhandig werkt. Ik maak mijn verslagen dus steeds in latex.
TD

Tuurlijk, maar de drempel ligt wel wat hoger. Met word kan (bijna) iedereen werken, LaTeX vergt wat meer inspanning.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
jhnbk

dit is ook wel handig voor Latex preview en snel te editeren

http://www.hamline.edu/%7Earundquist/equationeditor/
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Jan van de Velde
Moderator

http://hausheer.osola.com/latex2png

Inhoud en sleutelwoorden: Een simpele applicatie om LaTeX formules te typen en in een aantal mogelijke formats GIF, PNG, EPS (voor adobe) en JPG te exporteren. Sourcecode downloadbaar, diverse handige LaTeX-links (symbolen, handleiding LaTeX) aanwezig.

Taal: Engels

Niveau voorkennis: geen (alleen zinloos als je geen LaTeX kent).
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Rov

Het valt me op dat er heel wat fouten zitten in de beginpost, een heel deel backslashes zijn verdwenen. Ook lijkt het alsof LaTeX vroeger vetter (als in dikker, niet cooler :D ) geschreven was. Hoe komt dat?
jhnbk

er is een forumupdate geweest, wss heeft het daar iets mee te maken
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Ger

9 punten voor Jhnbk. :D

Door de forumupdate is de beginpost vernaggeld. Er moet nog een rebuild gedaan worden van alle oude posts, om alles weer goed te krijgen. Voordat we dat doen moeten we wel zeker weten of wat we bedacht hebben, ook gaat werken.

Het lettertype komt door de verhuizing naar een andere server.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Ruben01

Het is ook wel spijtig dat je de code van de LaTex niet meer kan zien en zo moet je steeds alles opnieuw intypen, vroeger klikte je er op en kon je makkelijk copy ... pasten. Kan dat nog aangepast worden ?
Ger

Dat is juist de grote bug die ons dwarszit. Als we dat nu doen, levert dat problemen op voor iedereen die met IE surft: klikken op nieuw antwoord of quoten gaat mis als er LaTeX op de pagina staat. Dat heeft te maken met hoe IE met Javascript omgaat, (daarmee werd dat venstertje gegenereerd) Javascript is een taal die door haar geschiedenis door elke browser anders geïnterpreteerd wordt. Bij de vorige versie van Invision konden we dat nog omzeilen, maar in deze versie van Invision (waar de volgorde van stappen die de software steeds neemt veranderd is) gaat dat niet. Althans, niet zoals we het eerder hadden opgelost. :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
jhnbk

9 punten voor Jhnbk. :D
mooi zo
Phys

Het is ook wel spijtig dat je de code van de LaTex niet meer kan zien en zo moet je steeds alles opnieuw intypen, vroeger klikte je er op en kon je makkelijk copy ... pasten. Kan dat nog aangepast worden ?
Als 'oplossing' kun je de betreffende post quoten, dan staat de Latex-code gewoon in het tekstvenster.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
Ruben01

Als 'oplossing' kun je de betreffende post quoten, dan staat de Latex-code gewoon in het tekstvenster.
Inderdaad, momenteel gebruik ik die manier maar deze is niet zo praktisch als vroeger.
PdeJongh

Tenzij het in een gesloten topic is... Dan kun je namelijk niet quoten :D
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Terug naar “Cursussen en FAQ's”