En dat is?Op programmeertaal-gebied is nog veel te doen, in de taal JAVA zit een beperking die ik als programmeur verafschuw.
Ik kan natuurlijk voor niemand anders spreken maar persoonlijk... Java is een zeer verbose taal. Erg veel tekst is nodig; veel meer dan in enkele andere programmeer talen. Daarnaast ben ik persoonlijk geen fan van de C, en Java is erg C-like. Maar eigenlijk ben ik geen fan van imperatief programmeren ... ik heb veel liever een functionele taal dan een niet-functionele taal; Hoewel logical-programming ook wel interessant kan zijn.En dat is?
Je loopt een beetje achter Graphics worden meer dan behoorlijk, bij bijv Crysis moet je soms wel 2 keer kijken of het niet nep is. Op het gebied van AI gaat het ook hard, bijv FEAR heeft erg goede AI. Die onrealistische bewegingen worden ook steeds minder erg door betere physics.De graphics beginnen het laatste jaar heel behoorlijk te worden als je een nieuwe computer hebt met een goede graphische kaart, het zwakke element in de games is de gebrekkige AI en het onrealistische bewegen.
Ik heb een zeer goede voor 1000 euro rond pi.gifJe hebt dus blijkbaar al een zeer goede PC voor minder dan 1200 euro.
Ooooo je weet niet wat je mist Serieus, 1 van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld. De subtiele sfeer die gecreeërd wordt met o.a hele mooie lichteffecten en decors. Ik heb het minstens 12 keer uitgespeeld en héél veel losse levels nog eens gespeeld.Na de examens ga ik halflife 2 eindelijk eens spelen Ik ben benieuwd, ik had de demo al eens gespeeld en die zag er goed uit. De demo draaide met de grootste moeite maar sinds die tijd heb ik 256 extra RAM en een veel snellere videokaart, dus nu zal die als het goed is wel soepel draaien tegen normale instellingen.
Omdat de zachte-waren-jongens niet kunnen volgen? Het lijkt me in ieder geval niet eenvoudig om zomaar alles op twee cores te laten werken. Dingen die vroeger vanzelfsprekend waren zijn dat nu niet meer.Ik vraag me af waarom er nog steeds zo weinig games zijn die gebruik maken van multi-threading.
Ik heb helaas geen moderne computer. De spellen van vorig jaar kan ik nog min of meer fatsoenlijk draaien maar ik vrees dat er binnen een jaar spellen gaan uitkomen die mijn pc gewoon niet meer aankan pi.gifJe loopt een beetje achter Graphics worden meer dan behoorlijk, bij bijv Crysis moet je soms wel 2 keer kijken of het niet nep is. Op het gebied van AI gaat het ook hard, bijv FEAR heeft erg goede AI. Die onrealistische bewegingen worden ook steeds minder erg door betere physics.
Ik vraag me iets af over die chips. Waarom is de prijs vooral afhankelijk van het oppervlak? Hoe worden de kosten van de chip verdeeld over de verschillende componenten (grondstof, arbeidskosten, machines, energie, distributie enz)? Waar gaan de meeste kosten in zitten?Echter, een dual-core, quad-core, is EEN cpu met twee cores OP DE ZELFDE CHIP GEBAKKEN er zijn een aantal voordelen hieruit te halen: goedkoop, de prijs van een cpu ligt aan het oppervlak dat het gebruikt, dus twee cpu's van een bepaalde grote kosten twee keer zoveel dan eentje met de helft van het oppervlak
Zouden ze die dan niet op zijn minst kunnen verkopen of doneren aan de arme landen? pi.gifSommige chipsfabrikanten zorgen er dan ook echt voor dat deze chips kapot gemaakt worden want anders komen ze op de zwarte markt terecht...
Tsja Crysis schijnt inderdaad zieke computerspecs te eisen. Ook dat vind ik te hard gaan: als je de nieuwste games wilt spelen moet je je computer steeds vaker en steeds duurder upgraden. Alleen als men dan eerst zorgt dat games de huidige dingen (bijv de dual cores) beter gebruiken scheelt dat weer in het upgraden. Maar geen zorgen, Half Life is al wat jaartjes oud en heeft niet zoveel nodig (minimum: 1.2 Gig CPU, 256 MB RAM en een video kaart van DirectX 7 of hoger, en die specs heb je nogal snel ) maar wat een grúwelijk spel is het. Heb je trouwens de Game of the Year edition? Zit bijv ook Counterstrike Source bij. Ook al een tijdje oud, maar heeft niet zoveel nodig en wordt héél veel gespeeld pi.gif Ook met oude games kun je je prima vermaken. Een CRT scherm is trouwens relaxter, vind ik, om mee te gamen en werken. Het wordt minder snel smerig en is scherper. Alleen jammer dat het energie vreet ja.Ik heb helaas geen moderne computer. De spellen van vorig jaar kan ik nog min of meer fatsoenlijk draaien maar ik vrees dat er binnen een jaar spellen gaan uitkomen die mijn pc gewoon niet meer aankan
Ja dat snap ik, alleen niet waarom ze dan niet bij nieuwe games als bijv FEAR en dergelijke (hoewel die ook al eventjes uit is) al begonnen is bij het toepassen van multi-threading technologie. Je hebt er ook niks aan als je continue die recommended specs omhoog gooit zonder dat je de huidige techniek optimaal gebruikt, toch?Omdat de zachte-waren-jongens niet kunnen volgen? Het lijkt me in ieder geval niet eenvoudig om zomaar alles op twee cores te laten werken. Dingen die vroeger vanzelfsprekend waren zijn dat nu niet meer.
Een paar dagen later was dit op t.net te lezen.Hij is dus eindelijk werkend