Nee daar moest ik toch wel ff men ID voor laten zien met de vraag "ben je 16?" mocht je onder je 18e een mesje willen is dat de plaats XD. Het mes heeft een lemmet dat veel langer is dan de toegestane 7 cm heeft inprincipe 2 snijkanten 1 is een zaag maar toch het idee erachter. kan je ook veel makkelijk tevoorschijn halen als je hem gewoon in je binnenzak hangtmet de clip die aan de schede zit en dus een stuk gevaarlijker dan een vlindermes.Tom. schreef:Dingen veranderen Ger. Je spreekt nu eigenlijk jezelf (jij als zwaardenliefhebber) tegen. Een zwaard is in de geschiedenis ook altijd al een moordwapen geweest. Nu niet meer.
Een vlindermes is nu ook geen moordwapen meer. Waarom zou een bedrijf dingen mogen maken met als énig nut 'moordwapen'? Nu worden ze gekocht omdat men ze gewoon wil hebben (ze vinden ze mooi, interessant.. zoals ik erover denk) of omdat ze ermee willen flippen.
WTF! 0.0
Ben jij daar gewoon aangekomen terwijl je 16 bent!? Da's mij niet gelukt... Zie je er soms ouder uit dan je leeftijd?
Maar volgens Ger's theorie zal dit niet illegaal zijn omdat het een essentie heeft. Echter heeft een vlindermes dit wat mij betreft ook, evenals het zwaard en dergelijke.
Nog een punt: alle stilleto's of automatische messen zijn verboden volgens de wet. waarom kan ik er dan gewoon 1 kopen met een lemmet van 8 cm?
En dan een bowiemes voorzien van een stootplaat? ook legaal? Ik dacht het niet maar ze zijn wel te krijgen voor het simpele bedrag van 20 euro bij dezelfde winkel als het GLOCK mes