Ruben01
Artikelen: 0

Re: Proef met nieuwe banner

Zo mag je van mij nog 10 banners plaatsen, ik zie ze toch niet. (hopen voor jullie dat niet iedereen ze blokkeert, dan blijft er weinig van de extra inkomsten over :D )

Hoe werkt dat extra inkomsten systeem eigenlijk, moet er af en toe op de banners geklikt worden ofzo om geld in het bakje te krijgen?
Ger

Het is een combinatie van vertoningen (ofwel het aantal keer dat de pagina met de banner erop opgevraagd wordt) en kliks. Kliks leveren natuurlijk meer geld op dan vertoningen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Ruben01

Het is een combinatie van vertoningen (ofwel het aantal keer dat de pagina met de banner erop opgevraagd wordt) en kliks. Kliks leveren natuurlijk meer geld op dan vertoningen.

Dus als ik dagelijks enkele keren klik op de banner is dit positief voor de kassa van het forum? :D
Phys

Maar veel klikken (of clicks, kliks is fout) is weer verdacht :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
Ruben01

Ja inderdaad dat zou kunnen opvallen, maar als je er een gewoonte van maakt dagelijks bijvoorbeeld 5 keer te klikken gaat dit meer opbregen dan niet te klikken en toch is het niet overdreven veel :D
rodeo.be

Ja inderdaad dat zou kunnen opvallen, maar als je er een gewoonte van maakt dagelijks bijvoorbeeld 5 keer te klikken gaat dit meer opbregen dan niet te klikken en toch is het niet overdreven veel :D
Ze zijn daar bij adsense slimmer hoor. Bij dergelijke fora kan ieder lid maar een bepaald aantal keer klikken op reclames, daarna brengen ze niets meer op :D
???
Phys

Weet je toevallig ook hoeveel? Of hangt dat weer af van de site,aantal gebruikers ... en andere dingen?

- Niels Bohr -
Cycloon

Zoals ik zelf al gemerkt heb: Eerste klik krijg je normaal bedrag, 2de klik krijg je 2 cent, 3de klik niks meer :D
Miels
Beheer
Artikelen: 6

Dus als ik dagelijks enkele keren klik op de banner is dit positief voor de kassa van het forum? :D
Vriendelijk verzoek om gewoon alleen op iets te klikken als je het zelf interessant vindt, en niet om onze kas te spekken. Zoals gezegd houdt Google uiteraard bij of er verdachte dingen gebeuren, en als ze de indruk hebben dat er wordt gefraudeerd worden we buitengesloten, en dan mag je dus nooit meer gebruik maken van hun advertentieprogramma. En dat zou zonde zijn, dus dat risico willen we niet lopen.

En weer on-topic: kennelijk werkt het overal dus toch zoals het hoort :D
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Phys

En weer on-topic: kennelijk werkt het overal dus toch zoals het hoort :D
Hehe, volgens mij ook. jhnbk en ik hadden 'per ongeluk' adblock aanstaan en verder had niemand problemen :D

(zou ook wel vreemd zijn natuurlijk).

- Niels Bohr -
Miels
Beheer

Phys schreef:en verder had niemand problemen :D

(zou ook wel vreemd zijn natuurlijk).
Nou, dat had in dit geval best gekund: er is nogal wat Javascript bij komen kijken om browserafhankelijke css te genereren, aangezien veel browsers de betreffende code allemaal net wat anders interpreteren. Uiteindelijk is het resultaat kennelijker nog beter gelukt dan ik had verwacht :D
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
zpidermen

Als ik m'n eigen profiel bekijk (ik ben ingelogd), staat de Google Ads voor een deel over de linkerkolom (die met de statistische gegevens). Niet dat ik die gegevens zo belangrijk vind, maar reclames kunnen me gestolen worden, zeker als ze ook nog eens voor een deel over de website staan. Kunnen die Google Ads niet gewoon onder of boven het forum geplaatst worden? Staat veel netter en komt minder irritant over.

P.S. Ik heb als prefix maar 'Foutmelding' geselecteerd, al is het geen echte foutmelding, maar eerder een 'Foutje'.

P.S.2 Ik zie net dat de Google Ads ook bovenin het forum staan... Dan kunnen die aan de linkerkant toch gewoon weg?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
Cycloon

Ik had al een 'fix' voorgelegd voor dit probleem in een andere topic, het is enkel aan miels om die ook in te voegen.
Miels
Beheer

zpidermen schreef:Als ik m'n eigen profiel bekijk (ik ben ingelogd), staat de Google Ads voor een deel over de linkerkolom (die met de statistische gegevens). Niet dat ik die gegevens zo belangrijk vind, maar reclames kunnen me gestolen worden, zeker als ze ook nog eens voor een deel over de website staan. Kunnen die Google Ads niet gewoon onder of boven het forum geplaatst worden? Staat veel netter en komt minder irritant over.

P.S. Ik heb als prefix maar 'Foutmelding' geselecteerd, al is het geen echte foutmelding, maar eerder een 'Foutje'.

P.S.2 Ik zie net dat de Google Ads ook bovenin het forum staan... Dan kunnen die aan de linkerkant toch gewoon weg?
We hebben al aangekondigd waarom er een nieuwe banner staat, maar gelijk samengevoegd met dat topic.

Verder hebben we wat meer informatie nodig om het probleem te kunnen testen: welke browser gebruik je, en welke versie? Welk Operating systeem en welke resolutie? Gebeurt dat full-screen of windowed, of allebei? Blijft het zo als je een keer refresht?

Ik had al een 'fix' voorgelegd voor dit probleem in een andere topic, het is enkel aan miels om die ook in te voegen.
Die fix werkte niet helemaal; de banner verdween dan achter de achtergrond. Heb er =0 van gemaakt, en nou schuift hij in IE 7 achter het forum weg.

[edit] hey, nu niet meer... zal 't nog ff controleren...

[edit2]Ja, toch is 't zo. bij -1 valt heel de banner weg. Heb de blauwe achtergrond nog op -2 gezet, maar dat haalde niets uit.
Cycloon

Miels schreef:Die fix werkte niet helemaal; de banner verdween dan achter de achtergrond. Heb er =0 van gemaakt, en nou schuift hij in IE 7 achter het forum weg.

[edit] hey, nu niet meer... zal 't nog ff controleren...

[edit2]Ja, toch is 't zo. bij -1 valt heel de banner weg. Heb de blauwe achtergrond nog op -2 gezet, maar dat haalde niets uit.

Ow ok, dat zal dan wel aan de opbouw van invision liggen, da's niet zo prettig dan.

Terug naar “Site- en softwaregerelateerd”