albert davinci
Artikelen: 0

Helpdeskachtig vraagje words

Hoe maak je met Words die speciale tekens?

Ik zou oa Griekse letters moeten kunnen typen. Ik neem aan dat dit wel mogelijk is maar ik kan geen index op de helpfunctie vinden.

Ik weet dat het mogelijk is om via google die letters te vinden en ze dan te copiëren maar ik zou het graag gewoon met één druk op de knop doen als dat kan.

Ook zou ik graag een lijstje willen hebben met alle toetsencombinaties. Zo heb ik zelf uitgevonden dat je met bijvoorbeeld ctrl-u het onderstrepen aanzet maar hoe kan ik bijvoorbeeld een opsomming maken met zo'n toetsencombinaties (die bolletjes met spaties ertussen? Hetzelfde voor laden, saven enz.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.
Ruben01

Re: Helpdeskachtig vraagje words

Voor die speciale tekens in te voegen kan je best naar invoegen gaan en daarna symbool aanklikken, de letters die je vaak gaat gebruiken kan je dan een sneltoets toewijzen in dit venster.

Enkele sneltoetsen:

Ctrl O: openen

Ctrl S: saven

Ctrl P: printen

Ctrl Z: undo

Ctrl V: plakken

Ctrl A: alles selceteren

Ctrl C: kopieren

Ctrl F: zoeken

Ctrl H: vervangen
kan ik bijvoorbeeld een opsomming maken met zo'n toetsencombinaties (die bolletjes met spaties ertussen?
Hiermee kan ik je spijtiggenoeg niet direct helpen.
zpidermen

Ook zou ik graag een lijstje willen hebben met alle toetsencombinaties.
Voor een lijst met alle sneltoetsen moet je het volgende doen:

- Ga naar het menu 'Extra - Macro - Macro's'

- Typ in het vak 'Macronaam' de tekst 'ListCommands' (zonder de quote-tekens)

- Klik op 'Uitvoeren'

- Klik op 'OK'
Zo heb ik zelf uitgevonden dat je met bijvoorbeeld ctrl-u het onderstrepen aanzet maar hoe kan ik bijvoorbeeld een opsomming maken met zo'n toetsencombinaties (die bolletjes met spaties ertussen)?
CTRL + SHIFT + L
Hetzelfde voor laden, saven enz.
Dit kun je verder zelf opzoeken dmv bovenstaand macrootje, maar als je het menu 'Bestand' klikt, zie je dat die sneltoetsen respectievelijk CTRL + O en CTRL + S zijn.

P.S. Ik gebruik Word 2003. Het kan zijn dat in andere Word versies dat macrootje niet werkt. Mocht dat zo zijn, dan kan ik eventueel alle Word 2003 sneltoetsen hier posten, want de kans is groot dat de meeste van die sneltoetsen ook in oudere (of nieuwere) Word versies werken.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
Ruben01

ListCommands

Thanks voor de command zpiderman
Jan van de Velde
Moderator

albert davinci schreef:Hoe maak je met Words die speciale tekens?

Ik zou oa Griekse letters moeten kunnen typen.
Als dat meer is dan zomaar eens een losse Griekse letter zou ik een Grieks font installeren op je computer:

http://www.gogreece.com/download/fonts.htm

en hier nog een ander ideetje:

http://catholic-resources.org/Bible/GreekSymbols.htm

en je kunt ook gewoon het Symbols-font instellen in word (ipv bijv Times New Roman) en de letters rechtstreeks typen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
DePurpereWolf

Wat ik enorm makkelijk vind, omdat ik met MEMS werk, is het automatisch door word om laten toveren van microm naar
\(\mu m\)

Dit gaat natuurlijk ook met andere symbolen.
Ger

Griekse symbolen kun je vinden dmv het menu Invoegen en vervolgens Symbool te kiezen. Kies het in dropdownmenutje Deelverzameling voor Grieks (basis). Da's vooral handig voor enkele losse sybolen, en er staat ook voor elk sybool aangegeven hoe je de dmv een sneltoets moet invoegen.

Mocht je echt complete teksten in het Grieks willen typen dan is de optie die Jan vd Velde al noemde (installeren taalpakket) het handigst.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Ruben01

DePurpereWolf schreef:Wat ik enorm makkelijk vind, omdat ik met MEMS werk, is het automatisch door word om laten toveren van microm naar
\(\mu m\)

Dit gaat natuurlijk ook met andere symbolen.

Ik weet dat er tools bestaan die chemische formules in word kunnen omzetten van bijvoorbeeld H20 naar H2O, vroeger had ik dit geinstalleerd staan maar ik ben de naam vergeten. Kan er mij iemand helpen.
DePurpereWolf

wow, das gewoon subscript, snelkoppeling naar subscript is [Ctrl]+[+] of [Ctrl]+[Shift]+[+] (de ene is supschript, de ander subscript.)

Doe maar gewoon onder help, subscript invoeren en dan zal het wel uitgelegd worden.
Ruben01

DePurpereWolf schreef:wow, das gewoon subscript, snelkoppeling naar subscript is [Ctrl]+[+] of [Ctrl]+[Shift]+[+] (de ene is supschript, de ander subscript.)

Doe maar gewoon onder help, subscript invoeren en dan zal het wel uitgelegd worden.
Ja deze sneltoetsen ken ik wel, maar mijn voorbeeldje van water was wel maar een simpele formule, ik kan je verzekeren wanneer enkele A4'tjes moet uittypen met chemsiche formules dat is je zin dan wel over voor telkens die sneltoetsen in te tikken. Die tool herkende alle chemische formules en zette deze dan correct om (heel zelden moest je nog een aanpassing doen).
zpidermen

Ik weet dat er tools bestaan die chemische formules in word kunnen omzetten van bijvoorbeeld H20 naar H2O, vroeger had ik dit geinstalleerd staan maar ik ben de naam vergeten. Kan er mij iemand helpen.
Bedoel je deze?
Ruben01

Bedoel je deze?

Hij ziet er een beetje anders uit, het kan zijn dat het een nieuwe versie is ofzo. Ik ga hem zeker testen !!

Bedankt zpiderman :D
zpidermen

De link die ik hierboven gaf, is een beetje nutteloos, omdat je daar niets kan downloaden zonder jezelf te subscriben. Bovendien staan er geen versies voor Word 2003 en Word 2007 bij. Hier kun je de add-in wel downloaden (voor de echte ultieme top die-hard chemicusjes istie er zelfs voor Powerpoint).
ironeye

Een andere manier voor Griekse tekens en andere symbolen is het volgende:

start word en doe het volgende:
  1. Beeld
  2. werkbalken
  3. aanpassen
  4. opdrachten
  5. dan in de linker lijst invoegen aanvinken
  6. en dan de vergelijkingseditor opzoeken
deze sleep je vanuit het menu ergens naar je balk bovenin waar ook al je andere koppelingen staan. Als je vervolgens op het icoontje klikt krijg je een aparte werkbalk. Hieronder kan je de griekse tekens vinden maar ook het wortelteken of andere wiskundige en natuurkundige symbolen!

Zeer handig voor het maken van PO

Je kan natuurlijk ook gewoon Mathtype installeren
Schaken is een sport om de hersens te kraken en de dag door te komen.

Soms echter kraken de hersens niet en kan de dag beter snel voorbij gaan.

Terug naar “Informatica en programmeren”