speedjunk
Artikelen: 0

Asynchrone machine (in ster) laten werken als generator

hey,

Op school hebbe we voor practicum aandrijftechniek een aantal opdrachten gekregen. In 1 van die opdrachten moesten we een van een asynchrone machine(in ster) als generator laten werken.. Het probleem is dat we deze opdracht niet echt snappen, weet iemand er wel het een en ander over te vertellen??

Hier is de opdracht:

Afbeelding
High-Voltage

Re: Asynchrone machine (in ster) laten werken als generator

Wat wil je erover weten? Als je een asynchrone motor als generator wil gebruiken moet je hem eerst laten aanlopen tot nominaal toerental, dan het net inschakelen en dan oversynchroon laten werken. Bij oversynchroonbedrijf wordt er stroom aan het net teruggeleverd.

Je kan ook condensatoren aansluiten op je asyncrhone motor en hem dan laten aanlopen en oversynchroon laten werken, dan heb je geen net nodig om hem te bekrachtigen. Alleen ben ik er nog niet uit waarom hij überhaupt spanning opwekt met die C's erop en op welke manier je die C's moet bepalen.

(Hoort dit trouwens niet thuis in het schoolwerk forum?)
speedjunk

jah srry deze hoort eigenlijk in schoolwerk forum.

Weet nu alleen niet hoe ik hem daarnaartoe meoet verplaatsten

nja wat ik wil weten is hoe ik zegmar de faseverschuiving tussen de stroom en spanning in een fasewikkeling van de asynchone machine moet berekenen. Welke/waar de meters geplaatst moet worden om de opdracht uit te voeren en waarom de faseverschuiving tussen de stroom en de spanning bij meting E groter dan 90grade moet zijn..
DePurpereWolf

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.

Terug naar “Huiswerk en Practica”