@ Franske, ik zie in je laatste link niks over 300kHz, ik vraag me af of de TS het wil hebben over de kloksnelheid van een moederbord, dat meestal een vierde is of een derde ofzo van de front-side bus. Hoor mij nou, net doen of ik ook maar iets af weet van pc hardware, hah.
In het schema wordt een IC gebruikt om die schakelende voeding te regelen. Als je de specificaties leest, dan zie je dat het IC maximaal 300kHz kan 'leveren'.
Ik denk ook dat de vraag over de kloksnelheid op het moederbord gaat! Deze is inderdaad meestal lager dan de klok van de microprocessor! Probleem zit vaak in het design van de print. In termen van spoorbreedtes en lengtes, L'en en C'tjes, want al die lijntjes hebben een bepaalde inductie en capaciteit. Daarbij is door de kloksnelheid van het moederbord ook de lengte van de sporen beperkt (transmissielijnen).
"I can't stand burnt toast. I loathe bus terminals. Full of lost luggage and lost souls. Then there's unrequited love, and tyranny, and cruelty." (the 7th Doctor)