Moderators: physicalattraction, physicalattraction
Hmm, dat is niet helemaal waar. De kogel blijft duwen totdat hij zijn diepste punt in het blokje heeft bereikt. Vervolgens kun je het zien als een geheel. Dat punt is al bereikt na een fractie van een seconde en dan is het blokje nog amper op gang. De volgende methode klopt niet helemaal, maar ik denk dat je gewoon moet meten hoe diep de kogel het blokje in is gegaan. Dan gebruik je:als dat kogeltje met het houten blokje 1 geheel vormt, kan je dan spreken over de duur van de botsing? zoja, dan zou ik voor die 0.2 seconden gaan, want zolang blijft het kogeltje dan 'duwen' tegen het blokje
Later begon hij wel over een energiebeschouwing. Maar ja, kracht. De vertraging van het kogeltje zal in elk geval niet eenparig zijn geweest, de kracht tijdens het indringen dan ook zeker niet constant. Kortom, vergeet het maar op basis van deze gegevens.hij vroeg wel kracht, niet energie
en als je dát nou eens zelf probeert en door ons laat checken? Leer je misschien nog wat vanSparco-Fisics schreef:ps. er staat wel een kleine " in de trent van "beloning" tegen over "
maar zouden jullie misschien dit in kunnen vullen voor mij ? en niet alleen het antwoord , maar ook de berekening ?