Jan van de Velde
Moderator
Artikelen: 0

Re: F@h draaien onder windows vista

Ja ik heb een andere WU maar vroeger maakte dat niet uit wat voor een WU ik had, mijn gemiddelde snelheid lag constant rond 29s/ frame. Ik mocht gamen, virusscans uitvoeren, ... die snelheid blijft ongeveer gelijk.
:D Dan kan het haast niet anders of je hebt steeds WU's gehad van hetzelfde project. Ik heb er van mijn leven gehad variërend van een tiental seconden per frame tot 5 minuten per frame. En als ik dan mijn punten bereken, kom ik desalniettemin altijd uit zo tussen de 1000 en 1500 seconden per punt. (GBgromacs of Tinker WU's werken bij mij wat vlotter, en Gromacs WU's (de hoofdmoot van wat ik toegeschoven krijg) helaas meestal tergend traag).
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Ruben01

:D Dan kan het haast niet anders of je hebt steeds WU's gehad van hetzelfde project. Ik heb er van mijn leven gehad variërend van een tiental seconden per frame tot 5 minuten per frame. En als ik dan mijn punten bereken, kom ik desalniettemin altijd uit zo tussen de 1000 en 1500 seconden per punt. (GBgromacs of Tinker WU's werken bij mij wat vlotter, en Gromacs WU's (de hoofdmoot van wat ik toegeschoven krijg) helaas meestal tergend traag).

Ik krijg inderdaad meestal dezelfde WU's, ik heb altijd al WU's gehad van 4000 of 5000 frames.

En ik denk al 9 p30xx_supervillin-03 Work Units.

Daar kan je niks aan doen zeker (een bepaald soort WU's kiezen).
Ruben01

Ik heb weeral een probleem :D

Deze morgen wanneer ik mijn pc opstarte begon de F@H cliënt net zoals anders: "Waiting for core" ...

normaal duurt dit een kleine minuut en werk hij daarna verder aan de WU waar hij aan bezig was.

Nu is hij constant aan het downloaden en komt er "Waiting for core": Large WU startup (83)

Hoe komt dit, mijn WU van gisteren was nog helemaal niet klaar en het was niet zo'n grote, het was een supervillin-03 zoals ik bijna altijd krijg.
Ruben01

Ruben01 schreef:Ik heb weeral een probleem :D

Deze morgen wanneer ik mijn pc opstarte begon de F@H cliënt net zoals anders: "Waiting for core" ...

normaal duurt dit een kleine minuut en werk hij daarna verder aan de WU waar hij aan bezig was.

Nu is hij constant aan het downloaden en komt er "Waiting for core": Large WU startup (83)

Hoe komt dit, mijn WU van gisteren was nog helemaal niet klaar en het was niet zo'n grote, het was een supervillin-03 zoals ik bijna altijd krijg.
Ik heb gisteren de cliënt weeral eens opnieuw geïnstalleerd omdat ik het probleem niet kon oplossen, gisterenavond had ik ongeveer een 2000 frames van de 5000 gevouwen en deze morgend wanneer ik hem opstarte begon hij opnieuw met die large WU startup.

Ik heb hieronder een screenshot gezet van mijn cliënt

[attachment=346:F_H_scre...p_cli_nt.JPG]

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Anders kan ik niet anders dan stoppen met Folding@Home :D

>>EDIT: ik heb wat in mijn log file zitten kijken en er schiet mij opeens iets te binnen. Is het mogelijk dat F@H zo raar doet omdat ik altijd gewoon mijn pc afzet zonder de cliënt uit te schakelen? Vroeger gebruikte ik dezelfde methode en dan maakt dat precies niks uit.
Bijlagen
F_H_screencap_cli_nt
F_H_screencap_cli_nt 904 keer bekeken
Ger

Normaal zou het niet uit moeten maken, F@H sluit in een gezond functionerend systeem netjes af als je de computer afsluit. Bij een wat minder goed systeem wil het nog wel eens problemen geven, maar dat is dan bij mij alleen bekend met het niet draaien van de SSE boost. F@H draait dan bij de volgende keer opstarten wel gewoon door waar het gebleven was, maar dan op "halve kracht" simpel gezegd.

Als het goed is wordt je werk iedere xtijd (standaard 12 minuten) opgeslagen, dus ik zie niet in waarom hij opnieuw zou moeten beginnen. Nu staat het me bij dat dit probleem wel eens vaker is voorgekomen, en dat de consoleclient dan wel goed werkte. Dat kun je natuurlijk altijd proberen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Ruben01

Ger schreef:Normaal zou het niet uit moeten maken, F@H sluit in een gezond functionerend systeem netjes af als je de computer afsluit. Bij een wat minder goed systeem wil het nog wel eens problemen geven, maar dat is dan bij mij alleen bekend met het niet draaien van de SSE boost. F@H draait dan bij de volgende keer opstarten wel gewoon door waar het gebleven was, maar dan op "halve kracht" simpel gezegd.

Als het goed is wordt je werk iedere xtijd (standaard 12 minuten) opgeslagen, dus ik zie niet in waarom hij opnieuw zou moeten beginnen. Nu staat het me bij dat dit probleem wel eens vaker is voorgekomen, en dat de consoleclient dan wel goed werkte. Dat kun je natuurlijk altijd proberen.
Ik heb even de consolecliënt erop gezet. De grafische cliënt stelde al niet veel voor en dit is helemaal droevig.

Kan je hier eigenlijk ergens zien hoelang je pc erover gaat doen en op welke dag hij gedaan is?

Na 3 eiwitten te downloaden en 2 ERRORS is hij gestart :D
Ger

Geen idee, ik heb geen ervaring met de consoleclient. Iemand?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Ruben01

Kheb hem er meteen terug afgegooid, ik kon het niet aanzien. Net Vista geinstalleerd en dan even met die consoleversie gaan werker :D .

Ik zit terug met de Graphical cliënt en zal wel zien of ik er geen mouw aan kan passen. Volgende week ben ik op vakantie en misschien is het opgelost als ik terug kom :D .

Misschien komt er binnenkort nog wel eens een nieuwe versie en werkt deze terug. Ik ga het nog niet opgeven :D .
DePurpereWolf

Ja, het is prut, een van de redenen dat ik ben overgestapt naar BOINC.
Ruben01

Als Folding@Home niet meer wil lukken is dat ook nog een optie,

Bestaan er bij BOINC ook statistieken zoals bij F@H ? Ik zou graag eens kijken hoe groot het team is.
Jan van de Velde
Moderator

DPW komt zieltjes winnen?? :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
DePurpereWolf

Euh, ja die zijn er, ik schat de grootte ten opzichte van F@H als 1 tot 100.

De statistieke van boinc op boincstats zijn iets leuker, land informatie enzo.

Bekijk de boinc post maar eens op
DPW komt zieltjes winnen?? :D
Ik heb er maar een paar, en jij hebt er zo veel.

Sharing is caring, you know

:D
Ruben01

@PurpereWolf, ben jij van Ierland ?

Je werk wel met een klein team dat wel wat versterking kan gebruiken. (5 teamleden) :D .
we zijn nummer 33.000 van de wereld, maar ho, een maand terug waren we nummer 35.000
Knap gedaan :D .
DPW komt zieltjes winnen??
Ik heb altijd graag meegedaan moet F@H en nog steeds, ik ben nog altijd aan het proberen en hopen dat het hier goed komt. Daarnet heb ik eens opnieuw opgestart en F@H terug aangezet en hij deed alles correct, dat is dus al positief :D .

Wanneer het nu echt niet meer zou werken denk ik dat het toch beter zou zijn over te gaan naar BOINC in plaats niks te doen en mijn computer daar maar laten staan. Ik denk wel dat je dat begrijpt Jan?

Let wel op, je bent nog niet van mij vanaf bij F@H. ;)

Terug naar “IT en informatica”