Nou is Engels mijn tweede taal en kan ik je zeggen dat het engels van de gemiddelde nederlander bar en bar slecht is. Ik kan het af en toe gewoon niet aanhoren.
Het spreken is natuurlijk een ander verhaal, dat blijft voor veel mensen moeilijk (zelf heb ik er overgens absoluut geen moeite mee, goed Vlaams spreken lukt me daarentegen nog steeds niet pi.gif ). Gewoon een Engels tekstje lezen is toch niet zo moeilijk wanneer je 5 jaar havo of 6 jaar VWO hebt gevolgd?
Als je denkt dat Nederlanders een steenkolenaccent hebben, luister dan maar eens naar Vlamingen die Engels spreken.
Het gaat niet zo zeer over lezen, maar meer over of dingen tot je aanspreken, gebruikers klikken gewoon meer op Nederlandse titels.
Dat snap ik dan niet. Het gaat toch over het onderwerp, de taal doet er voor mij niets toe zolang ik het maar makkelijk kan lezen.
Wanneer de Nederlandse versie even goed is, geen probleem voor mij. Wanneer je echter moet kiezen tussen bijvoorbeeld nu.nl of bbc dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
Overigens zijn er ook wel hier en daar goede Nederlandse bronnen (noorderlicht vind ik wel een goede bron) maar veel minder door het kleine taalgebied.
Toont het niveau van de nu.nl journalisten? Gezakt voor vmbo-natuurkunde?
Verdient dat nu de voorkeur boven gereputeerde Engelstalige bronnen?
Van mij krijgt het forum geen muisklikken wanneer er nu.nl staat.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.